slideshow en fancybox willen niet op 1 pagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merijnbosma

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2011
Hallo,

Ik probeer een slideshow die javascript gebruikt en een beetje php en fancybox. nu willen ze apart van elkaar goed werken maar zodra ik fancybox bij op de pagina zet werkt fancybox niet. Hij klikt gewoon door ipv fancybox te openen.

Ik heb geen idee waarom het niet wil werken.

Het gaat om www.transportarchief.nl

Grtz Merijn

je hebt deze slide show en fancybox gedownload? zoja dan hebben ze beide variabelen met dezelfde naam en werkt alleen degene die als eerste komt

jah die heb ik gedownload. Waar kan ik die variabelen zien dan zodat ik één van de twee kan aanpassen?

Grtz Merijn

je kunt niet zien welke variabelen ze beide gebruiken... je kunt enkel de hele code langsgaan en zoeken

pfff dat is veel werk... ik heb in een document 263 keer "var" gevonden, in die anderen rond de 20.

Moet ik alle vars controleren en als ik een gelijke gevonden heb kan ik hem dan zo veranderen of hoe moet ik dat zien?

allemaal var "spatie" en dan (uit het bestand van 263 x var bestand) Z, ae, ah, F, I, G, 1 en R

het is voor mij allemaal hocus spocus wat er staat :s

tja dat moet je niet veranderen... je moet kijken of beide bestand een overeenkomst hebben qua variabelen

variable is afgekort met var

var plaats is dus een variabele met de naam plaats nu moet je checken of de andere scripten overeekomstige variabelen hebben

ik zie in beide en keer var opts een het bestand van de slideshow waar 86 keer var in staat en in een bestand van fancybox staat 18 keer var waarvan 1 var opts.

stukje slideshow 2 x zo te zien dezelfde regel
[JS] Line 16: (function($){var ver="2.56";if($.support==undefined){$.support={opacity:!($.browser.msie)};}function log(){if(window.console&&window.console.log){window.console.log("[cycle] "+Array.prototype.join.call(arguments,""));}}$.fn.cycle=function(options,arg2){if(this.length==0&&options!="stop"){if(!$.isReady&&this.selector){log("DOM not ready, queuing slideshow");var o={s:this.selector,c:this.context};$(function(){$(o.s,o.c).cycle(options,arg2);});return this;}log("terminating; zero elements found by selector"+($.isReady?"":" (DOM not ready)"));return this;}return this.each(function(){options=handleArguments(this,options,arg2);if(options===false){return;}if(this.cycleTimeout){clearTimeout(this.cycleTimeout);}this.cycleTimeout=this.cyclePause=0;var $cont=$(this);var $slides=options.slideExpr?$(options.slideExpr,this):$cont.children();var els=$slides.get();if(els.length<2){log("terminating; too few slides: "+els.length);return;}var opts=buildOptions($cont,$slides,els,options);if(opts===false){return;}i...[/JS]

stukje fancybox
[JS] $.fancybox = function(obj) {
var opts;

if (busy) {
return;
}[/JS]

Hij klikt gewoon door ipv fancybox te openen.
Welke klik op welk img op welke pagina bedoel je precies?
Toelichting:
Het zou misschien ook in iets heel anders kunnen zitten dan overlappende var's. :)

Laatst bewerkt:
www.transportarchief.nl heb ik een 'nieuws' box als ik daar "lees verder" klik wil ik dat ie een pagina opent in een iframe met fancybox maar hij opent de pagina in zijn geheel in het hele venster.

Ik het probleem zo goed omschreven heb...

Grtz

Ja, probleem nu duidelijk. :)

Ik zie dat je intussen de fancybox-links in de head er weer in hebt gezet.
Maar er is nu eerst een ander probleempje:
  • In Firefox zie ik een prachtige witte pagina. :eek:
  • Firebug vertelt me dat er behalve de door fancybox gegenereerde hidden fancybox-<div>'s helemaal geen pagina-inhoud is.

De oorzaak is een vergeten </style> in de head (FF reageert nogal streng).

;)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
kijk je wel bij chrome met de optie Element inspecteren?

Erg handig dingetje (voor als je het niet weet... rechtermuisknop element inspecteren)

Inderdaad: dat is in Chrome vergelijkbaar met Firebug in Firefox.

Wat in ieder geval mist: www.transportarchief.nl/fancybox/jquery.easing-1.3.pack, die geeft een 404.
Ook de 3 thickbox-links ontbreken, maar dat zal nu de bedoeling zijn: die kunnen denk ik vervallen.

De javascript-consoles van FF en Chrome melden verder een error in de aanroep van de "cycle"-functie van de slider.
Er staat:
[JS]$(document).ready(function(){
$('#myslides').cycle({
fit: 1, pause: 2, timeout: 4000
});
});[/JS]
Nu worden bij de aanroep van de jQuery-functie voor de fancybox dubbele aanhalingstekens gebruikt. Geen idee of dat het is, maar het valt allicht te proberen:
[JS]$(document).ready(function(){
$("#myslides").cycle({
fit: 1, pause: 2, timeout: 4000
});
});[/JS]
O, nu zie ik dat er tegelijkertijd 2 jquery-versies worden aangeroepen:
Misschien veroorzaakt dat onregelmatigheden?

Hey jongens,

Ik ga er mee aan de slag. Thnx!!

kan ik een van de jquery versies weghalen en die allebei naar dezelfde linken?

Thnx!

Hey allebei,

Ik heb de stoute schoenen aan getrokken :P:P en heb beide geprobeerd te verwijderen van de jquery (om en om) en bij de 2e poging werkt het goed :D
Ik heb deze link verwijderd "ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.4/jquery.min.js"

Ook heb ik het style element gesloten en de dubbele aanhalingstekens toegevoegd (deze al eerder gedaan en was niet de oplossing)

Mag ik jullie allebei bedanken voor de inzet en het meedenken.

Bedankt!

Grtz Merijn

Mooi! :thumb:

Ik zou nog wel wat aan de kleuren doen:
ta-kleuren.png
Dit is niet te lezen!
Met name oudere bezoekers zullen er niets van kunnen bakken.
"Wist u dat?":
  • 45% van de Nederlandse bevolking ouder dan 55.
  • Ouderen hebben heel erg veel minder contrastvermogen dan jongeren.
  • De hoeveelheid licht die het oog van een 60 jarige bereikt is nog maar 1/3 van de hoeveelheid van een 20 jarige.
  • Zie hier (onderaan de pagina) het opmerkelijke verschil!

De Color Contrast Analyser (daar ook te downloaden) zegt:

• Foreground:#525252, Background:#1E1E1E.

• Brightness difference: 52
    The difference in brightness between the two colours is not sufficient.
    The threshold is 125, and the result of the foreground and background colours is 52.

• Colour difference: 156
    The difference in colour between the two colours is not sufficient.
    The threshold is 500, and the result of the foreground and background colours is 156.

Zowel het helderheidsverschil voorgrond/achtergrond als het kleurtint-verschil voldoet dus op geen stukken na aan de drempelwaarde voor toegankelijkheid. :rolleyes:

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan