Slideshow uit FW CS5 implementeren in Dreamweaver CS5

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berin13

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 sep 2010
Beste leden,

Ik ben onlangs begonnen met het gebruiken van Dreamweaver CS5 om websites te ontwerpen en te onderhouden. Voorheen deed ik alles met Joomla maar von het er niet uitzien.

Op een van mijn websites wil ik een slideshow invoegen met diverse foto`s, ik heb deze slideshow gemaakt met Fireworks CS5 (binnen FW heet dit presentatie). Als Fireworks klaar is dan krijg ik een aantal mappen en bestanden:
MAP > scripts (daar staat .js file in)
MAP > mijn titel (hier staan de fotos in en de thumbs)
index.html
player_black.swf
slideshow.xml

Ik ga dervan uit dat ik niet de index.html file hoef te gebruiken want ik heb een eigen pagina. Ik zeg in Dreamweaver dat ik een flash file wil invoegen maar dan pakt hij niet de bijbehorende mappen.

Hebben jullie hier ervaring mee? Het zou me enorm helpen.

MVG

Berin13

de aangemaakte index.html hoef je niet te gebruiken , maar wel de verwijzingen naar de fotoshow bestanden zul je in je "eigen index " moeten over zetten

Meestal kloppen de paden naar bestanden niet , die moet je eens goed controleren, of de zet de fotoshow bestanden eens in de map waar je eigen index in staat, of laat FW de presentatie maken in de map waar je eigen index instaat

Laatst bewerkt:
de aangemaakte index.html hoef je niet te gebruiken , maar wel de verwijzingen naar de fotoshow bestanden zul je in je "eigen index " moeten over zetten

Meestal kloppen de paden naar bestanden niet , die moet je eens goed controleren, of de zet de fotoshow bestanden eens in de map waar je eigen index in staat, of laat FW de presentatie maken in de map waar je eigen index instaat

Beste Frenske123,

Hartelijk dank voor je hulp, nadat ik het album (presentatie) had opgeslagen in mijn map van de site hoefde ik alleen nog maar binnen dreamweaver aan te geven dat ik een .SWF wilde invoegen. Hierna herkende hij alles automatisch. Ik hoefde de code op mijn .html pagina niet eens bij te werken. De aangemaakte index.html pagina van Fireworks kon ik zo verwijderen en alles bleef werken.

Als het kan nog één vraagje:
Hoe kan ik nu de huidige presentatie aanpassen zodat er nog een album bij komt te staan. Of moet ik elke keer de albums handmatig invoegen.
Het is niet zo dat ik de foto`s voorhanden heb, want ik doe dit voor mijn voetbalelftal en elke week zou ik nieuwe foto`s erbij willen zonder dat de oude worden verwijdert.

Beste Frenske123,

Hoe kan ik nu de huidige presentatie aanpassen zodat er nog een album bij komt te staan. Of moet ik elke keer de albums handmatig invoegen.
Het is niet zo dat ik de foto`s voorhanden heb, want ik doe dit voor mijn voetbalelftal en elke week zou ik nieuwe foto`s erbij willen zonder dat de oude worden verwijdert.

Fijn dat het gelukt is

Ik denk dat als je er foto's bij wilt zetten , je gewoon weer even opnieuw moet beginnen en alle foto's toe voegen,,een map is zo geselecteerd (met de nieuwe foto's erbij) eventueel kun je hier nieuwe pagina's voor maken

Ik zie dat er ook een mogelijkheid is om een bestaande show te openen/aan te passen, (de drie punten ... ) dus hier kun je nieuwe foto's toevoegen
En een album bij te zetten b,v voetballen week 1 ,week 2,enz, dat kun je selecteren in het puldown menu

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan