Slimtype LiteOn DS8A1P

Status
Niet open voor verdere reacties.

Triphase

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2007
Berichten
5
De DVD Brander in de Acer TravelMate 5510 (LiteOn DS8A1P) brand alleen Dual Layer schijfjes van Verbatim (8x).

Ik heb geprobeerd te branden met Platinum 8x DL en Philips 8x DL.
Echter begint hij niet eens met branden maar spuugt hij aan het begin van het brandproces gelijk de DVD er weer uit.
Maar de CD-Rom tool van Nero ziet wel dat het een Lege Dual Layer schijf is.

Rara wat is er aan de hand?

P.S. Er zijn geen firmware updates beschikbaar.
 
Ik ondervind hetzelfde probleem, gisteren 50 dvd+r schijfjes van philips binnengekomen maar hij wil ze maar niet branden, spuugt ze na enkele seconden uit. Overigens kan ik zeer weinig vinden over het type dvd/cd speler-brander dat in deze laptop zit (slimtype dvd a ds8a1p).
Ik heb al uren zitten googlen maar een site waar ik concrete informatie kan vinden met eventueel een firmware update, zat er nog niet tussen.

Nero Infotool geeft aan dat er firmware versie ca11 op zit en zegt ook dat de maximale schrijfsnelheid 2.4x is. Dit geloof ik overigens ook niet want met een paar MMORE dvd's die ik heb gebrand kon ik al 4x gebruiken en met succes.
Ik hoop dat iemand ons kan helpen.

bedankt!
 
Klopt er is zeer weinig over te vinden.
Nu zit ik zelf in de IT, maar ook mijn collega's staan voor een raadsel (of hebben dezelfde problemen).

Hij pakt in ieder geval wel de Dual Layer schijven van Verbatim (de 8X schijfjes).
Maargoed dit is ook wel een Klasse A schijf van de top 3 ;-)
 
Ook ik heb deze problemen.
Ik kan wel op MAXELL DVD-R branden. En deze werken dan ook
Op de Nashua DVD+RW singel sided kan ik wel branden.
De Nashua DVD+R singel sided wordt ook gewoon uitgeworpen. En is ook niet te branden.
 
Raar probleem, ik heb mn philips dvd's maar doorverkocht en Emtec aangeschaft, deze doen het prima en zijn nog een stuk goedkoper ook.
Een ander merk dvd's lijkt me dus de enige oplossing voor dit probleem helaas.

Groeten
 
Even voor de mensen die een Acer TravelMate 5510 met een Slimtype LiteOn DS8A1P bezitten. Ik heb Acer gebeld, zij hadden nog nooit van dit probleem gehoord???!!! Hun oplossing is dat ik mijn laptop ter reparatie aanbied. Dit zou dan +/- 2 tot 3 weken inbeslag nemen.
Groetjes,
Twan1
 
Twan:
Ik heb zelf ook al meerdere keren gebeld met Acer.
Iedere keer zijden ze nog nooit gehoord te hebben van dit probleem. Zelfs niet als ik zij dat ik al meerdere keren gebeld had.

Ik kreeg dezelfde oplossing aangeboden, maar ik ben hier niet mee akkoord gegaan. Ik heb geen zin om 2 a 3 weken (praktisch zijn dit maanden) mijn laptop kwijt te zijn, voor een probleem waar ze "nog nooooit" van gehoord hebben.
 
Beste Mensen,
Ik ben het helemaal zat. Ik heb gekeken, heb geslikt, ben bedrogen, enz enz
Ik heb de volgende brief geschreven aan ACER:
Ik heb jullie gebeld en gemaild over het probleem met mijn DVD brander: Slimtype LiteOn DS8A1P (deze weigert bijna alle DVD+R te branden of brand deze, en zijn daarna niet meer te herlezen). Jullie Melden mij dat dit voor jullie een onbekend probleem zou zijn. Het tegen deel is waar. Op internet vind ik divers mensen die de zelfde problemen hebben met een ACER die deze Slimtype LiteOn DS8A1P bevat (al vanaf Begin Nov. 2007 maken mensen er melding van!!!)in diverse talen! ( in het Duits, Frans, Engels, en ook in het Nederlands). Dus het is dus geen onbekend probleem bij ACER!
Ik heb op internet nog geen oplossingen gevonden voor dit probleem.
Ik wil dat jullie naar een oplossing gaan zoeken! Ik ben een klant die voor een goed werkend product heeft betaald.
Ik hoop dat jullie niet meer aan iedere klant hetzelfde verhaal gaan houden, ACER: "Het probleem is onbekend. Het enige wat je kunnen aanbieden, is je computer inleveren ter reparatie. En dit duurt dan 2 tot 3 weken).
Ik neem hier geen genoegen mee!!!!! Vele gebruikers hebben de zelfde problemen en het is dus niet allen mijn computer.
Deze brief wordt/is gepubliceerd op diversen forums. En is vertaald in het Engels, Duits, Frans.
Ik doe een oproep aan alle gebruikers van ACER met Slimtype LiteOn DS8A1P die de zelfde problemen hebben, zoals ik die hierboven heb beschreven, om deze te melden bij www.acer.nl of te bellen naar 09002020767.

Voor de deelnemers van helpmij.nl laat het mij weten. Samen zijn we sterk:thumb:
Twan1

PS: Ook voor alle andere PC gebruikers die een Slimtype LiteOn DS8A1P DVD hebben en hier problemen mee hebben!??? Thanks
 
Laatst bewerkt:
Ook ik herken dit probleem

Hallo daar.

Het hierboven beschreven komt mij bekent voor.
Als er geen reactie komt is het misschien een idee om nogmaals een brief te sturen met de mededeling dat ze op korte termijn moeten antwoorden anders zal bijvoorbeeld Kassa of Radar ingeschakeld worden.

Laten we het gezamelijk aanpakken!!!!

Gr Eus18:thumb:
 
Beste Mensen,
Het probleem blijft bestaan.
Alleen voor mij niet meer. Mijn laptop met deze drive is ter reparatie aan geboden bij Acer. De drive was niet te herstellen en is vervangen voor een drive van pioneer. De Slimtype LiteOn DS8A1P wordt niet meer gebruikt door Acer.
Verder moest ik eerst verzend kosten betalen. Maar na lang zeuren en uitleggen hoefde ik geen kosten te betalen. Ik heb wel 22 dagen mijn laptop moeten missen. Uiteindelijk kan ik sinds een weekje weer genieten van computertje.
groetjes, Twan1
 
Laatst bewerkt:
Beste Mensen,
Het probleem blijft bestaan.
Alleen voor mij niet meer. Mijn laptop met deze drive is ter reparatie aan geboden bij Acer. De drive was niet te herstellen en is vervangen voor een drive van pioneer. De Slimtype LiteOn DS8A1P wordt niet meer gebruikt door Acer.
Verder moest ik eerst verzend kosten betalen. Maar na lang zeuren en uitleggen hoefde ik geen kosten te betalen. Ik heb wel 22 dagen mijn laptop moeten missen. Uiteindelijk kan ik sinds een weekje weer genieten van computertje.
groetjes, Twan1


Hoi,

Even een onwaarheid uit de wereld helpen! Deze kl*tedrive wordt dus nog wel geleverd!!! Ik heb sinds een week een nieuwe Aspire 6920 en daar zit deze drive dus in. Wilde na installatie gelijk een back up dvd branden maar dat kun je met dit ding dus vergeten. Achterhaald welke drive erin zit en gegoogled. Toen kwam ik dus bij dit topic uit evenals bij tientallen anderen. Ik voel me dus behoorlijk belazerd nu ik hier lees dat deze drives sins februari dit jaar niet meer geleverd zouden worden!!
 
Zeker een onwaarheid. Ik heb 4 oktober j.l. een Acer travelmate 5720 gekocht en heb hetzelfde probleem. Ook bij mij kwam Acer met de oplossing de laptop ter reparatie aan te bieden. Het lijkt dus tijd te worden, dat acer op het matje geroepen wordt voor dit soort praktijken!

Ik heb Acer een email gestuurd met het verzoek tot een snelle oplossing. Zoniet, dan zal ik andere formelere stappen dan het sturen van een email nemen, bijvoorbeeld de consumenten organisaties inschakelen.
 
Laatst bewerkt:
Hoe is het nu afgelopen. Want ik heb gisteren een 5720 gekocht en die heeft ook dit probleem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan