slome oude pc upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tkolk123

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 aug 2013
hallo

ik heb hier een slome pc van me pa staan, opstarten duurt een kwartier en voor dat je programma's aan kan klikken nog 5 min.
ik had al op internet gezocht naar wat tips zoals: windows opnieuw installeren. dat had ik gedaan en hij gaat nu een stukje snellen maar niet veel.
ben naar een computerwinkel geweest en die zeiden dat ik misschien het moederboard kan updaten + de processor en dan windows 7 en op zetten.

hij heeft nu:
een asus P4P800 SE moederboard.
intel pentium 4 CPU 3.00GHz processor
512MB RAM geheugen
RADEON 9250 videokaart

ik wil nu eigenlijk weten wat moet ik dan bestellen ??

groeten, tijmen :cool:

ik zou er geen geld meer aan uitgeven. met een P4 3.4ghz zit ie aan de max

Deze pc is het upgraden niet meer waard, ipv de upgrade kan je beter voor een nw gaan.
Wil je toch perse een stapje vooruit om win 7 überhaupt te kunnen draaien met dien verstande dat niet alle hardware mogelijk meer wordt ondersteund, kan je nog kijken of je nog wat geheugen op de kop kan tikken en die opkrikken naar 2GB.

Om een echte prestatiewinst te krijgen moet je het geheugen zoals Jackall al zei opkrikken naar 2 GB. Zelfs Windows XP draait niet lekker met 512 MB RAM. Ik heb hier een Pentium 4'tje staan met 2 GB RAM en die draait Windows 8 Enterprise erg soepel. Het is een leuk huis-tuin-en-keuken pc'tje (zie hier).

RAM-geheugen: klikkerdeklik!

Het geheugentype is DDR.

Helaas heb je niet het exacte type van de processor opgegeven. Want er zitten volgens de handleiding wel wat haken en ogen aan de geheugentypes (de snelheid).

SSD erin en Windows 7 erop zetten! Verder alle grafische instellingen op laag, zo min mogelijk opstartitems en services etc. en RAM zeker naar 1GB, liefst 2GB!

Om een echte prestatiewinst te krijgen moet je het geheugen zoals Jackall al zei opkrikken naar 2 GB. Zelfs Windows XP draait niet lekker met 512 MB RAM. Ik heb hier een Pentium 4'tje staan met 2 GB RAM en die draait Windows 8 Enterprise erg soepel. Het is een leuk huis-tuin-en-keuken pc'tje (zie hier).

RAM-geheugen: klikkerdeklik!

Het geheugentype is DDR.

Helaas heb je niet het exacte type van de processor opgegeven. Want er zitten volgens de handleiding wel wat haken en ogen aan de geheugentypes (de snelheid).

ik heb alles eventjes naar gekeken (zie foto)
naamloos.JPG

en ik ga mijn RAM eventjes naar boven werken, en dan ga ik gelijk voor 2 gb !
alleen ik weet nog niet welke ik moet nemen voor de beste prestatie's :

http://www.alternate.nl/Mushkin/Mushkin+2_GB_DDR-400_Kit/html/product/791948/?tk=7&lk=3339
of
http://www.alternate.nl/Mushkin/Mushkin+2_GB_DDR-400_Kit/html/product/791946/?tk=7&lk=3339

alleen ik weet nog niet welke ik moet nemen voor de beste prestatie's

Ze hebben allebei dezelfde specificaties xD. Dus ze zullen even snel zijn. Alleen de ene is uit een andere serie. Maar dat heeft geen invloed op de prestaties.

iedereen bedankt voor de hulp en informatie !
mijn vaders pc gaat nu een stuk sneller

bedankt !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan