slome pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

g4m3v3rsl44fd

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2009
Berichten
600
hallo, helpmijers

Tegenwoordig start mijn computer steeds trager op, v.b. eerst duurde het een halve minuut nu 1minuut, en nfs most wanted heb ik op lagere resolutie moeten zetten omdat hij vastliep(voorheen stond ie op normaal nu op low), ik heb een harde shcijf van 180gig waarvan 124gig bruikbaar en ik schoon me pc 1x in de week op met ccleaner, schijfopruiming en defragmentatie wat moet ik hier aan doen?
 
Heb je de binnenkant van de kast al 'ns schoongemaakt?
 
Misschien is er iets van een virus of spyware op je computer aanwezig is.

Ook kan de koeling van de pc niet in orde zijn, even het stof voorzichtig verwijderen.
 
er zat praktisch geen stof in de kast alles wat er in zat heb ik weggehaalt maar de pc blijft sloom, kan het meschien komen omdat ik een kleine pc heb?
computer.JPG
 
en met welke programma's zou ik dan voor virussen en spyware moeten scannen? ik gebruik nu avg free
 
Ik zal als ik jou was eens mijn tijdelijke internet bestanden, en temp mappen legen op je c schijf, ook zou ik hem eens scannen met malwarebytes, dit is een goed programma voor malware e.d.

verder zou ik ook eens kijken in je msconfig, voor wat hij allemaal opstart!

Succes
 
Hij is op dit moment aan het scannen, er zijn tot nu 7 geinfecteerde objecten gevonden. Deze bestanden starten automatisch op:

rundll32
avgtray
NvCpl
RECGAURD
RFPIcon
vsnpstd
CameraFixer
ehtray
HPWuSchd2
HPBootOp
ISUSPM
msxm192z
QTTask
hpqSRMon
jusched
ctfmon
hier staat geen naam en opdracht wel een locatie: HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
HP Digital Imaging Monitor
 
De scan is voltooid en er waren 220 bestanden geïnfecteerd ze zijn allemaal verwijderd en msxm192z bleek een infectie te zijn.

maar mijn computer is er niet veel sneller op geworden meschien licht het eraan dat er 50 processen worden gedraaid? cpu gebruik verschilt tussen 4% en 7% en het geheugengebruik is 436/1572, of is dit normaal?
 
nee, ik bedoel dat avg de programma's scant waar je op dat moment mee bezig bent v.b. msn internet een map die open staat etc. mijn vraag is of Microsoft Security Essentials dat ook doet
 
nee, ik bedoel dat avg de programma's scant waar je op dat moment mee bezig bent v.b. msn internet een map die open staat etc. mijn vraag is of Microsoft Security Essentials dat ook doet

Jazeker.:)
Denk eraan eerst je AVG etc. te deïnstalleren, en opnieuw opstarten.
 
ok, maar zijn er nog andere opties om mijn com sneler te maken? hij is naar al deze opties wel iets sneller geworden maar niet veel.
 
Waarschijnlijk stof of spyware

Hallo,

Het kan stof zijn, gewoon stofzuiger zetten op opening fan.

Of

Spyware, download dan een goed spyware remover.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

MVG Jaap Kruize
 
Final solution.
Maak een backup van je belangrijke bestanden, en installeer hem opnieuw.
Kost je minder tijd, dan je bezig te houden met allerlei anti-progamma's.
Je zult versteld staan van het verschil. Lijkt wel een nieuwe.:)
 
hoe moet ik hem dan opnieuw installeeren? ik heb geen cd gekregen met me pc xp stond op de 2de schijf en vandaar moest ik hem op de c schijf installeeren
 
Als je een licentie:confused: hebt, kun je op diverse plaatsen (die ik hier niet neer zet) een copie downloaden, en met je huidige licentie een schone install maken.
 
Wat ook wel eens bij slome pc's wil helpen is:
De stroom stekker achter uit de pc te halen (of uit het stopcontact).
De aan/uit knop een paar keer in te drukken.
De stroom weer aan te sluiten.
En de pc gewoon weer opstarten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan