Slome taakbalk na opstarten Windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

Luuk12345

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2008
Berichten
323
Beste allemaal,

Ik heb een nogal vervelend probleem. Nadat ik mijn pc heb opgestart en het bureaublad gewoon zie met al de pictogrammen duurt het heel lang (+- 5 minuten) voordat ik de taakbalk kan gebruiken of iets anders kan doen op de pc. Terwijl de computer een cursor weergeeft op het bureaublad, komt op de taakbalk eenzandlopertje.

Weet iemand een oplossing, zodat ik mijn pc gewoon meteen kan gebruiken nadat het bureaublad goed is geladen en geen 5 minuten meer hoef te wachten?

Alvast bedankt

Luuk
 
andere programma's ?

Heb je toevallig snelkoppelingen aangemaakt op de taakbalk voor programma's? het kan zijn dat er eerst een programma op de achtergrond moet starten voordat er een icoontje weergegeven kan worden. je kan via start --> uitoeren --> msconfig, op het tabblad opstarten het een en ander uitzetten. Als er zo min mogelijk start bij het opstarten van de computer dan zal de taakbalk ook eerder geladen kunnen worden. Programma's die niet zo zeer gelijk op hoeven te starten zijn bijvoorbeeld reader_sl van adobe, MSN, Powerdvd enz.
 
Hoi,

het probleem ligt niet bij de snelkoppelingen en de achtergrondprogrammatjes, want die heb ik bijna allemaal uitgeschakeld. De pc ligt gewoon 5 minuten dood en dan kan ik niks doen..
 
Eventlogs

staat er in je eventlogs misschien een rare melding? misschien een bepaald programma die niet op kan starten of een service? Om je eventlogs te bekijken ga je naar start--> uitvoeren --> eventvwr

controleer ook eens op spyware met een programma als spybot of superantispyware en draai ook eens ccleaner om het een en ander op te schonen
 
In het event log staat geen rare melding en ik heb ccleaner laten draaien en opgeschoont, maar het helpt allemaal niet :(
 
Heb je ook gecontroleerd op spyware? Het lijkt er erg op dat de computer iets gaat laden bij het opstarten. Je kan ook eens in veilige modus opstarten en kijken of de computer dan wel snel laadt. Dit is om te controleren of er een hardware fout is. Ook kan je malwarebytes draaien in de veilige modus om er zeker van te zijn dat het programma goed zijn werk kan doen.
 
Er is hier en daar wat spyware en malware gevonden en ik heb die vervolgens verwijdert, maar dit geeft geen effect. Overigens heb ik geen idee waar ik opstarten in veilige modus kan vinden? Ik heb Windows xp Home edition - versie 2002 service pack 3.
 
Veilige modus

hier zijn twee mogelijkheden voor, ik heb dit van pchelper.nl gekopieerd, ik wist even geen goede uitleg te verzinnen :)

Eenvoudig opstarten in veilige modus voor Windows XP en Windows Vista alle versies
- herstart uw computer
- Zodra uw computer klaar is met het laden van de BIOS (zwarte scherm en witte letters, of een ander beginscherm):
tap op de F8-toets (of de F5)-toets totdat u in het Windows option-menu terechtkomt. Kies hier voor opstarten in veilige modus (Safe mode).

alternatief
Opstarten in veilige modus Windows XP en Vista
1 Sluit alle programma's en klik op start > uitvoeren >
typ daar msconfig en druk op enter.
2 Klik op het scherm dat verschijnt op tabblad 'boot ini' en zet een vinkje bij ' /safeboot'
3 Klik op ok en start de pc op wanneer dit wordt gevraagd.
De pc zal nu worden opgestart in veilige modus dit kan een paar min. duren
Let op: net zoals bij windows ME en windows 98 moet je terug het vinkje weg halen
maar dan wel bij ' /safeboot' de pc zal nu weer normaal opstarten.

Start tijdens de veilige modus alleen het antispyware programma en niks anders. Als het programma vraagt of er updates uitgevoerd moeten worden kies dan voor nee, omdat het netwerkgedeelte van de pc is uitgeschakeld.
 
Het opstarten in safe mode werkte! Ik kon het eerst niet vinden, maar later met jou uitleg wel :D Wat ik nu heb gedaan is windows opnieuw geinstalleerd en toebehoren, aangezien opstarten in safe mode lang duurt:O

Maar iniedergeval bedankt! Want het werkte wel:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan