Sloom internet op mijn laptop+gaat uit het niets aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

DGuss

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2013
Hallo mensen,

Sinds een halfjaar alweer heb ik een nieuwe laptop, een Samsung NP355V5C. Hij doet het in principe gewoon goed, echter is sinds enkele weken iets mis met het internet. Simpele webpagina's laden niet meer of slechts 'voor de helft' dat je alleen tekst ziet en geen plaatjes bijvoorbeeld, en YouTube filmpjes laden niet. Als ik de pagina een aantal keer refresh, dan laadt ie het weer wel gewoon normaal. Het ligt niet aan het internet, daar is niks mis mee. Andere computers/laptops op dezelfde internet verbinding hebben hier geen last van. Het is raar dat als ik de pagina een aantal keer refresh, het ineens wel correct wordt geladen.

Er gebeurt nog weleens iets raars: mijn laptop gaat soms zonder dat ik iets doe gewoon aan vanuit de slaapstand. Dit gebeurde weleens 's nachts, maar de laatste paar keren was het wel heel raar. Dan zat ik de hele dag op school, kwam ik in de avond thuis en liep ik m'n kamer binnen, m'n laptop stond opengeklapt maar op slaapstand en toen ging die ineens aan. Dit is meerdere keren gebeurd. Misschien is het heel ver gezocht en ben ik een beetje paranoïde, maar ik kreeg echt het idee alsof de AIVD of NSA me zat te ****en. Ik heb op internet best veel anti-overheid, oorlog, spionage, kapitalisme etc. dingen gepost en het verbaast me niks als ik op een "terrorism suspect list" sta van de NSA of FBI. Of dat een hacker controle over m'n laptop heeft, ik draai pas sinds kort een firewall en ja ik weet dat het erg dom is. Maar dit kan natuurlijk ook gewoon heel vergezocht zijn. :d
Ik wilde een voorbeeld uploaden maar dat lukt niet eens, ook niet op imageshack. Als ik op 'upload' klik blijft hij laden/uploaden en gebeurt er niks, het is alsof hij geen connectie met de webserver kan maken.

Wie me kan helpen, graag.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Antwoord op het eerste probleem
Doe even een pingtest hier: klikkerdeklik! Zorg ervoor dat Java ingeschakeld is. Ik ben namelijk benieuwd of er sprake is van 'packet loss'. Post in uw volgende bericht even of dat klopt dat er pakketjes niet aankomen (bijv. 239 van 250). Ze moeten namelijk allemaal aankomen.

Heeft u ook al geprobeerd de laptop bekabeld aan te sluiten? Zo ja, ervaart u dan hetzelfde probleem?

Antwoord op tweede vraag
Soms kan het ook zijn dat de externe muis lastig zit te doen. U moet in Apparaatbeheer ervoor zorgen dat de externe muis de laptop niet uit stand-by mag halen. Dat doet u zo.

1. Klik met de rechtermuisknop op 'Computer' (in Windows 8(.1) 'Deze pc').
2. Kies voor 'Beheren'.
3. Kies in het linkergedeelte in de tree voor 'Apparaatbeheer'.
4. Ontvouw 'Muizen en andere aanwijsapparaten' in de tree in het middelste venster.
5. Als het goed is ziet u twee aanwijsapparaten: Het touchpad (welke een variabele naam kan hebben; meestal iets met Synaptics of ELAN) en 'HID-muis'.
Bekijk bijlage 211733
6. Klik met de rechtermuisknop op 'HID-muis' en kies voor 'Eigenschappen'.
7. Een nieuw venster opent zich. Kies voor het tabblad 'Energiebeheer'.
8. Vink vervolgens 'Dit aparaat mag de computer uit de slaapstand halen' UIT.
9. Bevestig met 'OK' en sluit de verder nog geopende vensters.

Let op: Men kan nu de computer niet meer uit slaapstand halen door de muis te gebruiken. Natuurlijk kan men nog wel het toetsenbord (afhankelijk van BIOS-instellingen) of de aan/uit-knop gebruiken.

Laatst bewerkt:
Voor de zekerheid eens scannen met Super Anti Spyware en MBAM

Laptop die 's nachts aan springt kan komen door update instellingen. Soms is ingesteld dat de laptop voor het ophalen van updates uit de slaapstand mag komen. En standaardinstelling voor het ophalen van updates is 03:00 uur.

Bedankt voor jullie reacties.

Bassie9, na een aantal keer gerefreshed te hebben laadt ie eindelijk de pingtest. Hij geeft aan dat het Java gebruikt en of ik die wil updaten. Als ik Java probeer te updaten krijg ik een soort downloader die moet laden, hij laadt dan tot 100% en doet verder niks. Dus besluit ik om Java niet te updaten en gewoon de pingtest te proberen. Hij schijnt het te doen, echter stopt ie net voor de helft bij "Measuring Packet Loss" en dan blijft m'n browser hangen. Meerdere keren geprobeerd, en elke keer hetzelfde.

Ik denk trouwens niet dat het aan mijn muis ligt, aangezien ik op de aan-knop moet drukken om hem van de slaapstand af te krijgen, het kan niet met de muis. RogerS het is geen vaste tijd waarop hij aanspringt, soms was het midden in de nacht en soms gewoon overdag, en het was niet om te updaten. Ik zal in elk geval even scannen. Ik heb echt de neiging om m'n laptop te formatteren en gewoon Windows opnieuw te installeren, of misschien Linux.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan