Sloom internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vraaag

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 apr 2008
Berichten
4
Hallo!
na het overstappen naar een nieuw en sneller chello abonnement is het internet alleen maar slomer geworden.. filmpjes laden heel traag of bijna niet en dit is zeer frustrerend. Er is inmiddels al gebeld naar chello maar het enige wat ze zeiden was het resetten van de router en modem. Dat is inmiddels al tig keer gebeurd maar er is nog niks veranderd. Weet iemand misschien een andere oplossing? Ligt het aan de instellingen van iets? Ik heb er niet zoveel verstand van dus graag makkelijke taal:D
alvast bedankt!
 
Mogelijk dat je dan nog door een aanmelding moet zodat het nieuwe modem geregistreert wordt.
Dit weekend was dat niet mogelijk ivm onderhoud aan dat systeem.

- Ga naar: http://prov.upc.nl of 62.179.105.77
- Log in met je gebruikernaam en wachtwoord of SID en wachtwoord
- Vervolgens de gegevens bevestigen welke daar staat met JA
- Op de volgende pagina het bolletje aanklikken welke voor het zgn MAC-adres staat en klikken op "submit"

- als laatste: Modem van de stroom halen
- indien aanwezig router van de stroom halen
- is er geen router aanwezig, PC afsluiten.

- ~1 minuut wachten
- modem weer aan de stroom zetten
- Wachten tot er minimaal 4 lampjes constant branden op het modem
- Router weer aansluiten of als je geen router had, de PC weer opstarten
- Nu zodra de PC aangeeft dat hij weer verbinding heeft, zal je een snellere verbinding moeten hebben

Je kan dat bijvoorbeeld testen op http://speedtest.bbned.nl , www.speedtest.net of op http://test.net.upc.nl
 
Dat is dus ook een probleem, mijn gebruikersnaam + wachtwoord doen het niet.
gebruikersnaam= emailadres zonder "@chello.nl" ?
wachtwoord= "password" op contract van chello ?
SID nummer= ??? is dat klantnummer of part request nummer?
 
Gebruikersnaam = e-mailadres zonder "@chello.nl" of "@upcmail.nl"
SID = Service Instance ID = INTxxxxx (op de plaats van de "x"jes komen dan cijfers te staan.) Deze kan je ook op je overeenkomst vinden
Wachtwoord = Staat ook op je overeenkomst

Als je er niet in kan komen, dan kan je contact opnemen met UPC op 0900-1580 dat het wachtwoord wordt teruggezet naar het originele welke op je overeenkomst staat. Of je zou bij een UPC-shop langs kunnen gaan, dan moet je je (geldige) ID-kaart meenemen en dan kunnen ze het daar ook in het systeem zetten dat het wachtwoord teruggezet wordt naar het origineel

De locatie van de shops kan je vinden op: http://www.upc.nl/service/verkooppunten/
 
prov.upc.nl werkt niet meer volgens hun..
ze doen dat soort zaakjes nu zelf:confused:
probleem is opgelost.
iig bedankt!!:cool:
 
Klopt.
Sinds een recentelijke update van onze systemen worden nu alle modems nu "hot" geleverd.
Dit betekent dat hetgene wat normaal gedaan diende te worden door de klant(het doorlopen van de aanmelding.. om daarvia het modem te registreren), nu automatisch door het systeem wordt gedaan zodra het modem naar de klant gestuurd wordt.

Door deze wijziging is de pagina http://prov.upc.nl dan ook offline gehaald.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan