• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Slot op CUT (knippen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Francis Begbie

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2005
Hallo,

kan iemand mij vertellen hoe en of ik kan voorkomen dat gebruikers knippen in een sheet? Kopiëren is geen probleem, maar met knippen krijg ik #REFS in de formules die naar de geknipte cellen verwijzen

roy

Hey Roy,

een oplossing zou zijn om het blad te beveiligen.
via
menu EXTRA >> Beveiliging >>>blad beveiligen.

als je nu een vinkje zet (meestal staat dat er al )bij:

vergrendelde cellen selecteren & onvergerendelde cellen selecteren

kunnen de gebruikers er gewoon in kopieeren en op een ander blad weer plakken of plakken in de niet beveiligde cellen van dat blad.

Dat heeft te maken met relatieve en absolute verwijzingen, lees dit maar eens dan wordt het je waarschijnlijk wel duidelijk.

thanks, maar nog niet gelukt

Hartelijk dank voor de snelle antwoorden, maar het heeft nog niet geholpen.

De protectie kan ik niet toepassen aangezien het werkblad al beveiligd is en deze cellen juist niet gelockt zijn, de rest van het blad mag de gebruiker niets in doen en in het vrije gedeelte kan ik dus geen beperkingen aanleggen (voor zover ik weet heeft je protectie slechts betrekking op locked of unlocked cells en verder kan je geen onderscheid maken in locked cells.

of mijn formules nu absoluut of relatief verwijzen, ik heb getest,. de #REFS verschijnen in beide gevallen.

tenzij iemand nog een goed idee heeft zal ik met VBA moeten gaan knoeien ben ik bang,,,

Is het mogelijk dat je een voorbeeldje plaatst?

Het is ook mogelijk om een kopie van het betreffende blad te maken, niet met de formules, maar met de cel-verwijzing naar het originele blad, zodat uitsluitend de waarden worden getoond. Dit blad kan dan geheel worden beveiligd en het originele blad kan eventueel (tijdelijk) worden verborgen.

Misschien niet de oplossing die je zoekt, maar soms wordt je op een idee gebracht.

Grt,
deSmid.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan