Slotje op C/Documents and Settings; kan 'm niet openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

everhart

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2005
Hallo, Volgens mij voor de eerste keer is er een slotje-icoon op de map C/Documents and Settings.
Ik heb Windows 7.
Hoe krijg ik dit weg? Want ik moet er toch echt even in om wat te back-uppen.
Via Mapopties stond e.e.a. al niet-aangevinktt bij 'beveiligde besturingssysteembestanden verbergen ' en 'Verborgen bestanden en mappen weergeven'.

documents and settings is een "virtuele directory" en een link naar de "users" folder en de "programdata" directories.

Als je "users" en "programdata" backupped heb je alles

Graag geen antwoorden, die een interpretatie zijn van de behoefte van degene die beantwoordt.

??? Geen idee wat je daarmee bedoeld, maar "documents & settings" bestaat niet echt op windows7 je kunt er dus niet, never nooit, in.

Het is een backwards compatible "virtuele link" voor programma's geschreven in windows XP. Alles wat een XP programma schrijft naar "documents & settings" komt terecht in de "echte" directories "users" en "programdata"

U zal het heel goed bedoelen, maar van dit antwoord begrijp ik weinig.
Wat is backwards compatible 'virtuele link': graag niet van die pc-insidertaal, ik ben een tamelijke pc-outsider.
Is het nou zo moeilijk om in in te leven, dat niet iedereen dit soort taal zomaar snapt?

Ik zal mij even verduidelijken, anders krijg ik weer allerlei van die rakelingse ongevraagde oplossing-antwoorden, waar ik alleen maar verder van in de war raak.

Ik wil mijn Outlook-bestanden (toen met extensie; .pst) kopiëren naar de externe harde schijf, zoals ik dat eerder deed op mijn pc met Windows XP. Bij wijze van back-up.
En die stonden toen onder: C:\Documents and Settings\Mijn naam)\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook.
Waar kan ik die NU vinden?

En svp niet met allerlei andere methodes aankomen, die zgn (en misschien ook wel daadwerkelijk) eenvoudiger zijn, waardoor ik de bomen door 't bos niet meer zie; gewoon svp de vraag die ik hier nu stel beantwoorden: waar kan ik die bestanden vinden?

Laatst bewerkt:
Tja ik kan het niet zeker weten natuurlijk (heb geen outlook op mijn computer) maar gezien het oude pad zal die nu staan op:

c:\users\<jouw naam>\appdata\local\microsoft\outlook

Indien je de "users" directory niet kan zien, moet je mogelijk het tonen van "verborgen mappen" aanzetten

PS, ik verzin die termen en handelingen allemaal niet, dat moet je toch echt bij de vrienden van Microsoft leggen.

Het staat toch duidelijk in mijn openingsbericht te lezen: "Via Mapopties stond e.e.a. al niet-aangevinkt bij 'beveiligde besturingssysteembestanden verbergen ' en 'Verborgen bestanden en mappen weergeven'."

Uw idee werkt niet/had ik al geprobeerd. Na Map 'Microsoft' komt alleen 'map 'Windows'. En die heeft drie geheel lege mappen.
Bezigen van incrowd-/voorlopersjargon, die vermoedelijk slechts besteed is aan een selecte groep ingewijden, vind ik niet getuigen van inlevingsvermogen in de beperktere deskundigheid van een gemiddelde pc-gebruiker.
Die voor 't merendeel vermoedelijk hier wel de meeste vragen stelt.

Laatst bewerkt:
http://www.schoonepc.nl/instal/backup.html
Vanaf Outlook 2010 wordt het archiefbestand standaard opgeslagen in de map ................... C:\Gebruikers\inlognaam\Mijn documenten\Outlook-bestanden (8/7)
Lees de andere pagina's van deze site ook eens .... nuttiger dan alleen te mopperen....
nog meer:
http://office.microsoft.com/nl-nl/o...gegevens-en-configuraties-op-HP010354943.aspx

Hoe vind je dat... simpel jouw vraag in Google intypen... als je dat hier kunt... kun je dat ook...
https://www.google.nl/#q=Outlook+locatie+pst+windows+7+

http://www.schoonepc.nl/instal/backup.html

Lees de andere pagina's van deze site ook eens .... nuttiger dan alleen te mopperen....
nog meer:
http://office.microsoft.com/nl-nl/o...gegevens-en-configuraties-op-HP010354943.aspx
Die van SchhonePC heb ik NIETS aan. En die had ik vóórdat ik hier de vraag stelde al doorgenomen, en geeft geen antwoorden/kwam ik niet verder mee.
Dus, André, jouw gemopper -ook naar jou toe hierbij-is onterecht en dat van mij terecht.

Hoe vind je dat... simpel jouw vraag in Google intypen... als je dat hier kunt... kun je dat ook...
https://www.google.nl/#q=Outlook+locatie+pst+windows+7+

Idem. Echter jouw link bracht mij, terwijl ook hier (althans op pagina 1) het antwoord niet bijstond, wel -onbedoeld-naar de oplossing.
In Outlook zelf via Bestand>Gegevensbestandsbeheer> schermpje 'Outlook gegevensbestanden' kon ik het pad zien, waar de bestanden zich bevonden.

Tw. : C:\Gebruikers\Eigenaar\AppData\Local\Microsoft\Outlook

Terug naar de mappenstructuur gegaan:

Daar staan 3 mappen met een slotje er op.

All Users, Default User en Eigenaar.

Klikken op de eerste map gaf eerder al geen soelaas, de tweede gaf (toen en nu)een schermpje, dat het niet toegankelijk was, daarom heb ik de 3e nooit aangeklikt of gaf toen ook niet-toegankelijk aan (?), indachtig dat die ook niet toegankelijk (slotje) zou zijn. Dat bleek nou juist wel het geval en bracht mij de gewenste locatie.

Fijn dat jullie er zijn en vrijwillig hulp geven (heb ooit al eens geld gedoneerd), maar alsjeblieft, lees de openingspost zorgvuldig door en denk verder goed na, voordat je een antwoord geeft. Anders is hulp vragen door degene diep hulp nodig heeft contraproductief en dat lijkt mij geen aanbeveling voor dit helpforum.

Laatst bewerkt:
Je hebt met je gemopper toch wat geleerd... de volgende keer zonder... :cool:
PS: het is altijd maar de vraag of de TS exact vertelt wat er is.. als het 90% is.. dan is het meestal al heel erg veel... dus je kunt de TS beter een beetje opleiden....;)

Je hebt met je gemopper toch wat geleerd... de volgende keer zonder... :cool:
PS: het is altijd maar de vraag of de TS exact vertelt wat er is.. als het 90% is.. dan is het meestal al heel erg veel... dus je kunt de TS beter een beetje opleiden....;)

Ik heb wel wat geleerd, maar niet rechtstreeks dankzij jou en andere reageerders, dat lijkt me wel duidelijk.
Wat ik met mijn reacties wel hoop te hebben bereikt is dat hulpgevers beter lezen, wat er staat, gevraagd wordt en niet gaan zitten INVULLEN, wat de hulpvrager wel en niet gedaan heeft, voordat deze de vraag hier gesteld heeft. Dat getuigt nl niet van respect voor de hulpvrager.

Dit geval heb je wrs wel een punt, maar in heel veel gevallen blijkt DE vraag niet DE vraag te zijn...
Het is mij ook een keer overkomen ... ik vroeg iemand of hij een backup van de mail gemaakt had... JA ,dus...
Mooi niet bleek later, ja van een deel... maar van de submappen niet...
(maar een willekeurig voorbeeld).

Fijn dat het igg gelukt is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan