slots voor netwerkkaart en geluidskaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

astridm

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2003
Wie kan mij helpen?

Ik heb een tweedehands pc-tje gekeregen, met maar twee beschikbare slots (1 wit en 1 zwart).

de witte gebruik ik voor de netwerkkaart, maar ze zitten zodanig geinstalleerd dat de geluidskaart er niet meer bij kan: ze komen namelijk uit op 1 en dezelfde uitgang achterin....heel vreemd.

Nu zegt degene van wie ik hem heb, dat er "sound on board" zit. Ik zie echter nergens in en uitgangen voor microfoon/speakers.

Hoe kom ik er achter hoe ik geluid kan krijgen? heeft het zin om aan nieuwe netwerk/geluidskaarten te beginnen? Kunnen er meer slots bij?

Alvast bedankt
Astrid

Als er geen in- en uitgangen zijn om de speakers op in te steken is er ook geen soundkaart (onboard of PCI).

Het gebeurt wel regelmatig dat 1 ISA (zwart) en 1 PCI (wit) op dezelfde opening staan. Daar kun je dus maar 1 kaart steken (of PCI, of ISA).
ISA wordt nog maar heel zelden gebruikt, de snelheden ervan liggen veel lager dan PCI.

En de enigste manier om er sloten bij te doen is het moederbord te vervangen...

Niet echt goed nieuws, he. Sorry....

De witte sleuf is waarschijnlijk een PCI slot
Wil je meerdere slots dan moet je er een ander Moederbord inzetten.
Het is best mogelijk dat er sound on board zit Download even Aida om te kijken wat er in de PC zit. Je kunt uit Aida een heleboel info halen over je PC.
Geen aansluitingen voor luidsprekers? Dan heeft de verkoper wel het een en ander uit te leggen.
Kijk eerst eens wat er allemaal in zit.

Het kan heel goed zijn dat er wel sound onboard is maar dat je hiervoor aparte kabeltjes nodig hebt die vanuit headers op het moederbord naar een uitbreidingspositie gaan. Die kabeltjes moeten er wel bij geleverd zijn wil je er mee kunnen werken.

astridm, heb je een merk+type PC?

waarschijnlijk zit er wel sound onboard want anders heb je wel meer sloten (in de meeste gevallen) heb je alleen maar zo weinig sloten als je niks onboard hebt (dus ik denk) dat je videokaart/geluidskaart onboard hebt en misschien dat je hiervoor een racketje moet kopen meestal wel te krijgen bij de betere computerzaakjes :D

Succes ermee

Nu zegt degene van wie ik hem heb, dat er "sound on board" is ( Ik begrijp niet helemaal.)

maar ze zitten zodanig geinstalleerd dat de geluidskaart er niet meer bij kan:

De pc is gratis weg gegeven als ik het goed begrijp. de "Donor" zal er dus niet om liegen dar er sound on board is. heb je er nu een geluidskaart uitgehaald om een netwerkkaart te plaatsen? Hoe kom je er anders bij dat ze op 1 en dezelfde uitgang komen?
Vraag gewoon even waar hij zijn speakers op aangesloten had.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan