Sluiten/minimaliseren pictogrammen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jooordy

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2012
Hallo,

Vandaag heb ik voor de eerste keer in mijn leven een iMac aangeschaft.
Nu ondervind ik dat ik nooit de pictogrammetjes zie staan om te minimaliseren en te sluiten zoals in windows.
Nu zou ik graag weten hoe ik deze zichtbaar maak, ik heb namelijk op youtube gezien dat die bij sommige andere mensen wel het geval is.

Ook zou ik graag weten hoe ik nieuwe programma's in de balk onderaan kan zetten zoals bv. Skype & Windows Live Messenger.

Alvast bedankt

Jordy

Je kan je programma's in de dock zetten door het icontje vanuit de applicatie map te slepen naar de dock toe.

Schermafbeelding 2012-04-12 om 22.51.28.jpg

Ik bedoel zoals hierboven.
Aan de linkerbovenhoek zou ik graag een kruisje enzo zien staan om te sluiten/minimaliseren

Ik heb het vermoeden dat door onwetendheid je niet ziet waar je moet kijken. Je schermafbeelding is namelijk ook niet compleet.
http://members.quicknet.nl/jjw/Helpmij.nl/Voorbeeld scherm.pdf
Zie link als voorbeeld.
Er is een optie als je dit vertrouwd dat ik eens mee kijk via bijvoorbeeld Teamvieuwer? Dit is uiteraard veilig en wel maar nogmaals aan jouw de keuze.
Teamviewer is te downloaden --->> http://www.teamviewer.com/nl/index.aspx

je zou net als bij mij links boven namelijk drie rondjes in de vorm van kleurtjes moeten zien. Hiermee zou je dit kunnen doen.
Onthoud wel, als je hier op bijvoorbeeld sluiten zou drukken het programma niet helemaal sluit.
Maar goed dit is voor later zorg. Eerst maar eens waarom jij dit niet ziet haha.

Laatst bewerkt:
Wel, de rondjes zijn wel zichtbaar wanneer ik safari niet in fullscreen open.
Maar dan is het Dock zichtbaar, wat ik persoonlijk wel storend vind. (ik zou willen dat het dock niet zichtbaar is wanneer ik safari of gelijk welk ander programma open en de drie rondjes toch zichtbaar blijven)

Hier een afbeelding met wat ik bedoel: Schermafbeelding 2012-04-15 om 23.52.11.jpg

Toch al bedankt voor de reactie!

Jordy :)

Laatst bewerkt:
In full screen mode is dit idd niet mogelijk. Wel is het mogelijk het Dock permanent te verwijderen zodat deze alleen zichtbaar word als je de muis helemaal naar beneden sleept. Dit doe je in de systeem voorkeuren bij Dock instellingen. Je kunt dit ook op het Dock zelf kiezen. Het dock is in 2 gedeelte gesplitst als je goed kijkt. Tussen de 2 gedeelte zit een streepje, als je op dit streepje op de rechter muis knop klikt krijg je een selectie keuze en hier kun je ook aangeven om het Dock te verwijderen. Uiteraard als je de muis naar beneden sleept naar de rand komt hij weer omhoog.
Ik kan kregen geen voorbeeld geven daar ik nu op de iPhone werk en dan word het
Lastig een screenshot te maken.
Kom je er niet uit doe ik vanavond de screenshot maken.

Laatst bewerkt:
De correct term heet " schakel verbergen in" bij de Mac.
Ik hoor graag of het gelukt is en of dit voldoet aan je verwachtingen. Je kunt ook nog de grote van het dock wijzigen en de manier waarop het dock zich gedraagt als je de muis er over heen laten slepen.

Ja het is gelukt, bedankt!
Ik denk dat ik gewoon nog moet wennen aan Mac OS X, 'k ben Windows al 8 jaar gewoon intussen.
Want ook de sneltoetsen voor kopiëren, plakken & sluiten enz. heb ik nog niet onder de knie.

Jordy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan