Sluiten van Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

DutchOirs

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2009
Berichten
720
Goedemorgen,

Zit met een vraag wat betreft het sluiten van Word, vanuit Excel.
Krijg het wel voor elkaar om het document te sluiten maar bij het sluiten van Word komt steeds de foutmelding "Deze eigenschap of methode wordt niet ondersteunt door dit object"

Heb het file geopend met:

Code:
    Set Word = CreateObject("word.basic")  
    Word.fileopen WrdBestand     
    Word.appshow

en wil het sluiten met:

Code:
      With GetObject(WrdBestand)
        .Save
        .Close -1
        Word.Quit               
        Set Word = Nothing
      End With

Heb even geen idee wat ik fout doe. Iemand een idee?

b.v.d.

Vr. Gr.

Dutch
 
Laatst bewerkt:
Je kunt beter de geopende wordfile ook aan een variabele toewijzen. Of als alternatief, de saveall en close direct van de geopende word instantie gebruiken.
 
Ok, maar probleem zit hem niet in het document sluiten (en saven), maar in Word sluiten.

Hij saved en sluit het document, maar op alle mogelijke manieren om Word te sluiten krijg ik die foutmelding.
Sluite het document met .Close -1

Misschien iets in de instelling van Excel zelf?
Gebruik trouwens de 2003 versie.
 
Laatst bewerkt:
Doe het eens zo:
Code:
Sub Macro1()
    Set wordapp = CreateObject("Word.Application")
    wordapp.documents.Open Environ("userprofile") & "\Documents\Word Document.docx"
    wordapp.Visible = True
    wordapp.Quit
End Sub
 
Hoi Wampier,

Ben er mee aan het stoeien en is gelukt..:)

Oplossing was:

Code:
        .Application.Quit 0

Heb dit al eens gemaakt jaren geleden en werkte toen ook.
Na lang spitten dit weer teruggevonden..

Heb nog wel een vraagje als je dat weet.
Hoe geef je een variabele door van Excel naar Word.
Weet wel hoe ik ze moet aanmaken in Excel, maar niet meer hoe ik die kan plaatsen in een Word document.
Heeft u enig idee?

Vr. Gr.
Dutch

ps.

Hoi Edmoor zie net je bericht thanks maar zie bovenstaande.
Nu nog die variabele doorgeven.
 
Laatst bewerkt:
Dan kan simpel door 'm buiten de macro te declareren.
 
Ja het declareren in Excel gaat wel, heb ik ook teruggevonden, maar je moet in Word toch een plek maken en aangeven waar je die variabele neer wilt plaatsen?

Dus de vraag wordt wat moet ik in het Word document doen om die variabel op zn plek te krijgen?
Een tekstvak of een label?
 
Laatst bewerkt:
Zolang je macro loopt, is je variabele ook geldig en kun je dus iets doen met het document. Probleem is denk ik niet zozeer om een waarde uit Excel te halen en in een variabele te zetten, maar om die in het Word document op de juiste plaats te krijgen. Want in een vers geopend document staat de cursor standaard altijd bovenin. En ik stel me zo voor dat je de waarde daar niet wilt hebben.
 
@dutch


Of
- je opent een programma (bijv. Word)

of
- je opent een bestand (bijv. G:\OF\voorbeeld.docx)

Een programma openen en sluiten vanuit Excel:

Code:
Sub M_snb()
   with createobject("Word.Application")
      .quit
   end with 
End Sub

Een bestand openen en sluiten zonder wijzigingen op te slaan vanuit Excel (NB het programma Word blijft in het geheugen):
Code:
Sub M_snb()
   with Getobject("G:\OF\voorbeeld.docx")
      .close 0
   end with 
End Sub
Een bestand openen en het eraan gekoppelde programma sluiten na wijzigingen te hebben opgeslagen vanuit Excel:
Code:
Sub M_snb()
   with Getobject("G:\OF\voorbeeld.docx")
      .save
      .application.quit
   end with 
End Sub

Alleen als je wijzigingen hebt aangebracht zonder deze op te slaan moet je .application.quit 0 gebruiken ( het scherm 'wijzigingen opslaan ?)
 
OctaFish ja moet iets doen in Word om de juiste variabele op de juiste plek te krijgen. Weet alleen ff niet meer wat.

Ben aan het proberen met een tabel, maar werkt ook niet..
Dus blijven zoeken..

SNB, thanks voor die hints, dus met .close 0 blijft Word toch nog in het geheugen zitten..

Zoeken nog ff verder voor dat laatste
 
Dat weet je toch allang: als je in Word handmatig een bestand sluit wordt Word toch ook niet afgesloten. Dat is in VBA niet anders.
 
Laatst bewerkt:
ok, ja word zit overal door en in..

heb je ook een idee wat ik in Word moet doen om de doorgegevn variabele boven water te krijgen?

Weet dat er ook iets ingevoerd moet worden om die variabele in een tabel te krijgen, maar ben er nog niet uit..

Leuke is dat ik heb iets uit 2012 toen had ik ook zoiets gemaakt, maar kom er niet achter wat ik nu in Word maakte..
 
Geachte senior member: voorbeeldbestanden plaatsen doet wonderen.
 
Weet het snb, inmiddels probleem met sluiten Word dus opgelost en ook de variabele overbrengen naar Word.

Voor de liefhebber:
- onder Word (document) Het Tekstvak of Tabel activeren
- invoegen / veld selecteren
- onder Veldnamen, DocVariabele selecteren
- dan onder Veldeigenschappen de naam v/d variabele invoeren

Enigste probleem wat nog over blijft is het updaten v/d variabele als je het document opent.

Vr. Gr.

Dutch
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan