Sluitkruisje actie laten uitvoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bramvr

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2012
Berichten
216
Betse

Hoe kan je het wel bekende sluitkruisje een actie laten uitvoeren van in plaats de applicatie te sluiten? Het is de bedoeling om de applicatie te laten draaien op de achtergrond en een notify icoon laten weer te geven.

Bram
 
Dit filmpje heb ik zelf in mijn vorige post aangegeven. Dit weet ik hoe dit moet. Het probleem is dat het zo'n gewoonte is om op het kruisje te duwen zodat heel de applicatie afsluit maar de applicatie moet op de achtergrond blijven werken.
 
Dat filmpje legt anders prima uit he je moet doen wat je vraagt.
 
Ik zie deze persoon nergens op het kruisje klikken :p

Alle ja niet dat de applicatie op de achtergrond gaat werken. Wel dat het volledig afsluit:
 
Laatst bewerkt:
Dan kijk je toch niet goed :p
 
Ik zie het niet :p Kun je me zeggen op welke tijd dat jij het ziet?

Voor de verduidelijking het is het X rechts bovenaan in het venster dat ik bedoel. Deze mag de applicatie niet afsluiten wat het normaal wel doet.
 
De maker van het filmpje heeft het codescherm vol in beeld maar heeft ook een kleiner venster open waar bij op het kruisje klikt.
Ook is in de code duidelijk te zien hoe je dat in C# moet doen. Die minimize to system tray dus.
De code voor een tekst ballonnetje op dat moment moet je er dan nog bij maken.
 
Het is de juiste link en hij laat toch echt duidelijk een kleiner window gezien die geminimaliseerd wordt na een klik op het icoontje ervan in de taakbalk. Vervolgens lijkt hij uit dat dat niet de bedoeling is en verderop in het verhaal verteld hij over het minimaliseren naar de system tray als je het Window sluit. In de code laat hij zien hoe je het verschil tussen die 2 events kunt maken.
Duidelijker kan het bijna niet.
 
Legt hij niet gewoon uit dat als je muisaaanwijzer in de taakbalk staat dat er dan niet naar de syteem tray wordt gegaan?
 
Moelijker dan dit is het niet:

[cpp] //Als er wél afgesloten moet worden, zorg dan dat shutDown de waarde 'true' heeft.
private bool shutDown = false;
private void Form1_FormClosing(object sender, FormClosingEventArgs e)
{
e.Cancel = !shutDown;
if (!shutDown)
{
//this.ShowInTaskbar = false; //Mocht dit nog niet zijn ingesteld
//notifyIcon.Icon = this.Icon //Zorg ook dat het notifyIcon-component in ieder geval een Icon heeft.
notifyIcon1.Visible = true;
this.Hide();
}
}

private void notifyIcon1_MouseDoubleClick(object sender, MouseEventArgs e)
{
this.Show();
notifyIcon1.Visible = false;
}[/cpp]
 
Mooi zo! Zet je de status even op Opgelost (startpost -> rechtsonderin -> Zet status opgelost) ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan