SM buscontroler, ofziets.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tommatje

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2008
Berichten
201
Ik zie dat op mijn XP geen SM-buscontroler is geinstleerd, weet iemand waar ik SM-buscontroler kan downloaden en is het belangrijk voor je PC?

Op mijn Vista is het wel geinstaleerd:rolleyes:
 
Welkom op Helpmij.:)

Kijken bij de fabrikant van je moederbord. Je moet de Chipset driver nog installeren.
Waarschijnlijk lost je andere probleem ook op:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=364566

Eerst de Chipset driver installeren, daarna je videokaart.
 
Laatst bewerkt:
Al sla je me dood, ik heb geen flauw idee welk moederbord ik heb. Het is een Acer PC, niet zelf gebouwd dus ik heb ook geen handleiding of iets dergelijks.

trouwens, wat is een Chipset driver eigenlijk. Gaat me PC sneller lopen als ik die instaleer ofzo, want ik kom er nu pas achter, na een jaar:love:

EDIT. Ik heb gekeken met Everest Home Edition en er staat dit:
 

Bijlagen

  • mobo.jpg
    mobo.jpg
    10 KB · Weergaven: 64
Laatst bewerkt:
Je zal bij Acer op de site driver moeten zoeken en dan op je comuter type.

Chipset
Een verzameling chips die op het moederbord of de videokaart aanwezig is. De chips vervullen een bepaalde functie, zo zal bijvoorbeeld een videokaart een aantal chips bevatten die samen alle grafische uitvoer verzorgen. Een chipset bepaalt in een hoge mate de prestaties.

Een moederbord heeft veel chips aan boord.
Bron:
http://www.computerwoorden.nl/index.php3
 
O dus das dus wel belangrijk. Ik zal eens kijken op de Acer website!:thumb:
 
De Chipset stuurt je bus-controlers aan en ook dus je sloten. Denk hierbij aan de aanslutingen voor je geluidskaart, netwerkkaart, videokaart enz.
 
Dat zou heel goed kunnen. Je moet altijd eerst de Chipset driver installeren, daarna pas je videokaart driver. In jou geval dan de ATI driver.
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop dat het werkt.

Maar zou het probleem ook bij mijn voeding kunnen liggen, hij is maar 250W. Ik weet nu ga ik off topic, en off treath etc, maar een nieuw onderwerp is ook vrij kansloos. iig bedankt ik ga nu overschakelen naar XP en dan ga ik het instaleren.

Nogmaals bedankt:thumb:
 
250Watt is wel heel erg weinig voor jou systeem. Waarschijnlijk is het ook nog een B-merk.
 
Ik weet niet wat voor merk het is, zal ook wel van Acer zijn. Dus die Radeon X550 kan ik zoizo wel vergeten met deze voeding.

On-topic.
Ik heb de Chipset drivers geinstaleerd dus ik hoop dat het geen problemen meer geeft met de nieuwe kaart en met mijn PC. Ik ga morgen proberen de kaart te instaleren zodat als ik weer systeemherstel moet uitvoeren ik niet weer die chipset drivers moet instaleren:eek:

PS. is er in XP een funtie die laat zien welke drivers er nog meer niet zijn geinstaleerd, of welke moeten worden geupdate?:confused:
 
Hetzelfde als in Vista kun je dat via Apparaatbeheer controleren. Vista heeft weer meer drivers bij zich, dan XP.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan