SM-buscontroller

Status
Niet open voor verdere reacties.

00Hunter00

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2001
Aangezien ik geen flauw idee heb of dit een hard- of softwareprobleem is zet ik hem hier maar neer, misschien dat één van de moddies hem op de juiste plek weet te zetten?

Wat is een "SM-buscontroller"? En als XP daar de drivers niet van kan vinden, wat dan? (er staat een groot vraagteken bij systeembeheer namelijk.

Ik heb op dit moment niet meer info, aangezien ik niet achter de juiste PC zit, maar de PC waar het om draait is een P4 2.4 GHz (heb geen Mobo naam of iets dergelijks)

Verplaatst van diversen naar Drivers XP.

Ook al weet je niet precies waar de vraag moet staan zet het dan wel in de XP sectie en niet in Diversen

Hmm... ik heb eens op die site gekeken, maar ik heb geen flauw idee wat ik nu moet doen, heb eens bij 'controllers' gekeken, maar daar kan ik niets vinden.

Bij de PC zat wel een CD-rom met intel 845 drivers erop. Maar als ik XP op deze CD laat zoeken naar drivers voor de 'SM-Buscontroller' dan kan hij gewoon niets vinden :confused:

OK, ben het nu aan het downloaden.

Zal mij benieuwen.

Je hoort nog van me of het gelukt is (BTW, ik heb de SMBus controller ook gevonden op mijn eigen PC, maar nog steeds geen flauw benul waar het precies voor dient :confused:

ben ook benieuwd.

het schijnt dat de 'SM-Buscontroller' bepaalde zaken van het moederbord regelt zoals de temperatuur meters.

niet echt belangrijk dus.

grtz,pe.

:slaat zichzelf op het voorhoofd:

WAT BEN IK OOK EEN STOMMELING!!! DUHHHH!!!!

Geen wonder dat de naam me bekend voorkwam, ik zie het al maanden aan me voorbij flitsen als ik 'Speedfan' opstart OMG!!! :lol:

Ik heb eem SMBus connector op mijn moederbord zitten (en ben dus hiergekomen via de zoekoptie). Maar volgens mij heeft het niet met temperatuur te maken. In mijn handleiding staat;

"This connector supports SMBus (system management bus) devices. SMBus devices communicate by means of the SMBus with an SMBus host and/or other SMBus devices. SMBus is a multi-device bus that permits multiple chips to connect to the same bus and enable each onte to act as a master by initiating data transfer"

Sja.... Maar wat is nou een SMBus device?!?!:confused:

Geen flauw idee, maar ik weet wel dat Speedfan er gebruik van maakt, dus het zal wel degelijk iets te maken hebben met de regeling van bepaalde onderdelen.

Oh, en Pete1!!! THNX!!! bestandje werkte perfecto :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan