smart card reader driver

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jo Briels

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2001
Heb windows xp pro service pack 2
Kreeg van de ziekenkas een kaartlezer voor de identiteitskaart "smart card reader ACR38U"
Haalde driver op en sloeg hem op in een zelfgemaakte map ACR op mijn bureaublad.
Volgens de instructies deed ik extract met Winzip.
Kreeg een map utility, een map drivers en een icoon ACS setup.
Tot daar alles o.k.
Tik ik op ACS setup, den gebeurt er niets.
Wie weet wat?

Staan er meerdere setup bestanden? Maar met een andere extensie.

Is het puur een driver of ook software om je ID kaart uit te lezen?

Volgens de onderrichtingen moest ik eerste de software downloaden om de IK te lezen en dat lijkt gelukt.
In mijn map ACR staat de map drivers met daarin map USB en daarin de mappen 98ME /NT / VISTA32 / VISTA 64 / XP2K / XP64
In de map utiliy staan de mappen X en X alsnog een hokje met setup64

Antwoord op Maestro
Na het laden van de leessoftware verschijnt zelfs geen icoontje onderaan dat wijst op de aanwezigheid van een card lezer

Je kan controleren of de cardreader goed geïnstalleerd is door in een DOS box (start->uitvoeren->cmd.exe->ok klikken) het volgende commando in te geven.

cd c:\program files\belgium identity card gevolgd door 'enter' (de map is wel afhankelijk waar jij het programma geïnstalleerd hebt)
vervolgens het commando:
opensc-tool -l weer gevolgd door 'enter' (-l is de kleine letter L)

Als het goed is krijg je dan zoiets te zien

NR.------Driver----------Name
-0--------pcsc--------ACS USB 0

Ik heb intussen de Belgium card identity verwijderd en weer opgeladen.
Icoon staat nu op bureaublad en onderaan het icoontje voor de cardlezer maar met een rood kruis erover.
Tijdens opladen kreeg ik wel volgend bericht zie bijlage (als ik dit goed deed)

Bijlagen

• naamloos.jpg
    naamloos.jpg
    24,8 KB · Weergaven: 83
Ga naar het beveiligingscentrum (start->programma's->Bureauaccessoires->Systeemwerkset->Beveiligingscentrum)
Klikl daar onder het kopje 'Beveiligingsinstellingen beheren in' op 'Windows Firewall' en ga naar het tabblad 'uitzonderingen' en kies voor 'programma toevoegen', blader naar je programma en selecteer het, normaal zou het dan moeten werken.

Heb gedaan wat je voorstelde.
De software van de icoon 'uitlezen en beheer' bleef aangeven dat er geen cardlezer wordt gevonden.
Ik trok de cardlezer uit de usb poort en stak hem er weer in. Toen kreeg ik het bericht 'nieuwe hardware gevonden' en moest ik de software opladen.
Dat liet ik automatisch doen en nu is de icoon van de cardlezer onderaan ook weg.
Steek ik de cardlezer nu weer in de usb poort, gebeurt er niets, geeft zelfs niet meer aan dat er nieuwe hardware is aangesloten.
Gelukkig heb ik die cardlezer praktisch niet nodig.
Geef het op.
Maar bedankt voor de hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan