smart card reader probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

poohke10

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2008
hallo iedereen

ik ben nieuw hier dus hopelijk zet ik mijn vraag op de juiste plaats.

ik heb een usb smart card reader gekocht van konig cmp-smartrw10 heb die aangesloten en alles gevolgt van het cd rommeke dat er bij was en geeft foutmelding code 28 aan...als ik mij niet vergis kwam er ook iets op van niet de juiste soft ware??

zijn er nog die dit probleem voor hadden of kan iemand me helpen aub? ik ben een leek in dit soort dingen :o

dank alvast op voorhand

Meestal zegt de software dat je eerst de software en drivers moet installeren, en daarna het USB apparaat pas moet aansluiten. Doe je dat andersom dan is Windows je voor en kunnen mogelijk achteraf niet de juiste drivers worden geinstalleerd.

Als dit het geval is dan zou je de reader moeten afkoppelen en de drivers verwijderen.
Na reboot kan je dan eerst je CD installeren, en pas als er om gevraagd wordt, je card reader inpluggen. Mogelijk wordt die dan wel juist herkend.

het is xp proffesional

artic joe ik heb al gedaan wat je zei alles verwijderd gereboot en volledig opnieuw begonnen de foutmelding hebben we niet meer gekrege maar toch lukt het niet...tot aan de pc heropstarten lukte maar de vraag is er niet gekomen om het apparaat aan te koppele en we vinden ook nergens de reader terug :confused:

Als je hem aankoppelt, wordt hij dus niet herkend en geinstalleerd?
Heb je al eens een andere poort geprobeerd, bv achterop je pc?

idd geen erkenning of smartcard teken of wat dan ook te bespeuren

het is een poort achteraan ik heb gene vooraan

zou het kunnen dat de pc ni zwaar genoeg of te oud is?? de pc is een pentium 3 maar dat is ook het enige dat ik weet

ai... USB 1.1 poortjes misschien, en wat is je besturingssysteem?

heykes hier ben ik weer...sorry dat het zo lang geduurd heeft maar heb probs gehad met de pc

de poort is idd 1.1 en kan de kaartlezer op deze pc niet gebruiken en om er verdere kosten aan te doen is de pc te oud

mercikes alvast voor de hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan