Smart CMD: CMD, maar dan simpel!

Status
Niet open voor verdere reacties.

RoelK

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2012
Smart CMD
By RoelK

Smart CMD is een programma waarmee je CMD kan gebruiken, maar dan zo vergemakkelijkt! Extra commands, heel veel uitleg en nog veel meer! Het is zelfs mogelijk om je eigen commands te maken met ProgCrea!

Informatie per versie:
[table="width: 500"]
[tr]
[td]Versie[/td]
[td]Build ID[/td]
[td]Dev/Beta/Release[/td]
[td]Nieuwe functies[/td]
[td]Download[/td]
[/tr]
[tr]
[td]1.1.2[/td]
[td]Geen[/td]
[td]Beta[/td]
[td]Zie site[/td]
[td]Link[/td]
[/tr]
[tr]
[td]1.1.1[/td]
[td]Geen[/td]
[td]Dev[/td]
[td]Zie site[/td]
[td]Link[/td]
[/tr]
[tr]
[td]1.0.2[/td]
[td]Geen[/td]
[td]Dev[/td]
[td]Zie site[/td]
[td]Link[/td]
[/tr]
[tr]
[td]1.0.1[/td]
[td]Geen[/td]
[td]Dev[/td]
[td]Zie site[/td]
[td]Link[/td]
[/tr]
[tr]
[td]1.0.0[/td]
[td]Geen[/td]
[td]Dev[/td]
[td]Zie site[/td]
[td]Link[/td]
[/tr]
[/table]

Compatibiliteit met besturingssystemen:
[table="width: 1000"]
[tr]
[td]Versie[/td]
[td]Windows 8[/td]
[td]Windows 7[/td]
[td]Windows Vista[/td]
[td]Windows XP[/td]
[td]Windows 2000[/td]
[td]Windows NT 4.0 en 3.*[/td]
[td]Windows op DOS[/td]
[/tr]
[tr]
[td]1.1.2[/td]
[td]OK[/td]
[td]OK[/td]
[td]OK[/td]
[td]Problemen[/td]
[td]Problemen[/td]
[td]NO[/td]
[td]NO[/td]
[/tr]
[tr]
[td]1.1.1[/td]
[td]OK[/td]
[td]OK[/td]
[td]OK[/td]
[td]Problemen[/td]
[td]Problemen[/td]
[td]NO[/td]
[td]NO[/td]
[/tr]
[tr]
[td]1.0.2[/td]
[td]OK[/td]
[td]OK[/td]
[td]OK[/td]
[td]Problemen[/td]
[td]Problemen[/td]
[td]NO[/td]
[td]NO[/td]
[/tr]
[tr]
[td]1.0.1[/td]
[td]OK[/td]
[td]OK[/td]
[td]OK[/td]
[td]Problemen[/td]
[td]Problemen[/td]
[td]NO[/td]
[td]NO[/td]
[/tr]
[tr]
[td]1.0.0[/td]
[td]OK[/td]
[td]OK[/td]
[td]OK[/td]
[td]Problemen[/td]
[td]Problemen[/td]
[td]NO[/td]
[td]NO[/td]
[/tr]
[/table]

Installatie:
Versie 1.*.*
1. Pak de zip uit
2. Run Setup.exe
3. Start Smart-CMD.exe

Voor wie denkt dat het een virus is: Ga naar deze post op Malwarebytes forum en dan is het tegendeel bewezen!

Opzoek naar andere programma's van SBC? Of wil je extra informatie over Smart CMD? Bezoek onze site!

Laatst bewerkt:
De Setup lijkt niet helemaal goed te werken op Windows 7 (SP1 x86):

smartcmd.PNG

Het programma zelf echter wel:

smartcmd2.PNG

Laatst bewerkt:
@tobiastheebe De eerste paar foutmeldingen zijn nog wel te verklaren, maar de foutmelding "Toegang geweigerd" vind ik vreemd aangezien je het programma hebt uitgevoerd in Administrator modus. Het programma zelf heeft de setup helemaal niet nodig maar alleen optie 3 (eigen command maak modus) heeft het wel nodig. Check even of dat werkt en dan weet ik misschien ongeveer wat er fout ging en kan ik het fixen. Verder bedankt voor het testen!

Laatst bewerkt:
Helemaal? Kan je de gemaakte command ook uitvoeren?

Laatst bewerkt:
Ik kan het niet openen. Ik heb de setup niet uitgevoerd want je geeft zelf aan dat dat niet hoeft. Ik heb Microsoft Windows versie 6.2 (build 9200) (Windows 8 Pro) helemaal up-to-date.

Pim

@Pim Wat krijg je voor foutmelding? Download is versie 1.0.1 en run daar wel Setup.exe en probeer het dan is.

Voor iedereen:
Versie 1.0.1 is uit!

Geen. Ik kan het gewoon niet openen.

Pim

[EDIT]Bij versie 1.0.1 werkte het ook niet. Ik heb toen de setup geopend. Ik kreeg toen een fout van een bestandssysteem (er stond ook een nummer bij maar die ben ik vergeten te noteren. Toen heb ik de setup nogmaals geopend. Toen werkte het. Toen opende ik Smart-CMD.exe. Ik kreeg toen een melding dat het programma mogelijk fout was geïnstalleerd en of ik de compatibiliteitsinstellingen wou aanpassen. Ik klikte dat weg en toen probeerde ik het nogmaals te openen. Ik kan weer niks openen. In de processenlijst van Taakbeheer zie ik ook niks.[/EDIT]

Laatst bewerkt:
@Pim Die fout met compatibiliteitsinstellingen is onzin want die krijg ik ook wel eens. Het gebeurd bij mij ook wel eens dat het programma niet start, oplossing: heel vaak proberen te starten! Als je het lang genoeg doet dan start hij wel.
Als je nog eens een foutmelding krijgt van het bestandssysteem, graag noteren! Dan weet ik misschien wat er fout gaat en kan ik de bugg fixen!

Het werkt nu. Bij de foutcodes als je NC intypt, krijg je een melding dat er vanaf Windows 98 ondersteuning is. Dit vind ik niet echt logisch, want dan lijkt het alsof Windows 98 wordt ondersteund. Ik zou dit doen: Vanaf Windows 2000 (?en Windows ME?) of hoger is er ondersteuning voor dit programma.

Pim

@Pim bedankt voor het testen en mooi dat hij het eindelijk doet! Ik zal wat je zegt oplossen! Wat vind je verder van het programma, welk punt zou je ervoor geven?

Wel een 8.

Pim

[EDIT]Als ik in de command.com zit en ik terug wil door SSOS te typen zoals aangegeven staat in het programma zegt command.com dat het commando niet bestaat.... Maar als ik exit typ werkt het wel.[/EDIT]

Laatst bewerkt:
@Pim Ik zal snel een update maken voor een fix op die bug! Ik was dat onderdeel helemaal vergeten.

Edit: Versie 1.0.2 is uit!

Laatst bewerkt:
@Pim Nee, alle MS-DOS gebaseerde Windows versies worden niet ondersteunt. Ik zal hem wel in het rijtje zetten van de geteste besturingssystemen. Windows NT 4.0 en lager weet ik niet zeker of het werkt, maar aangezien die bijna niemand heeft is het ook niet de moeite waard om hem te gaan testen.

Mooi programma, het idee is leuk bedacht! :thumb:
Ik gebruik het programma met plezier! ;)
Alleen als het cd commando uitvoer, werkt het in eerste instantie wel (navigeer naar=) maar hij pakt de locatie %windir% niet.
De foutmelding die hij geeft is: Het systeem kan opgegeven pad niet vinden. (zie afbeelding)
Misschien is het handig om dit te fixen??

Naamloos.png

Laatst bewerkt:
@markpc Bedankt voor de reactie! Ik zal het probleem proberen te fixen! Als je verder nog tips hebt, zeg het gerust!

Versie 1.1.1 is uit!
Nog wat meer foto's van 1.1.1:
Foto4.pngFoto5.pngFoto6.png

@markpc Jou bugg kan ik helaas niet oplossen, dit is een probleem in CMD en niet in mijn programma.

Iedereen die een bugg heeft in de Setup: Post Setup.txt

Laatst bewerkt:
@RoelK

Ik heb Windows NT 4.0, als je wil kan ik daarop het programma wel testen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan