Smart CMD: CMD, maar dan simpel!

Status
Niet open voor verdere reacties.
@markpc Ik zou nooit een virus gaan maken, misschien komt het doordat de setup zelf bestanden aanmaakt in een folder en aan sommige bestanden dingen veranderd (die van zichzelf zijn (zoals Setup.txt, veranderen van namen van .exe programma's enz.)). Oja en b2e.exe heeft niks met mijn programma te maken, volgens mij heb jij nog wat andere zooi op je pc....
Ook opvallend aan de alle scans is dat de scans die malware laten zien bijna allemaal iets anders zeggen en dat de grootte bekende anti-virus software zeggen dat het safe is.
-------------------------------------------------
Bedankt voor het posten, heb jij de naam van je Windows map veranderd? Dan weet ik misschien waar het aan ligt! Wat ik eruit kan halen is dat Setup zegt dat jij geen CMD.exe hebt in %homedrive%\Windows\System32 of %homedrive%\WINNT\System32 of %homedrive%\Windows\System of %homedrive%\WINNT\System.
Ik ga nu ook even testen in mijn virtuele machine op Windows XP SP3.

@tobiastheebe Fijn als je hem zou willen testen!
 
Laatst bewerkt:
Natuurlijk zou jij nooit een virus gaan maken. Sorry, maar ik had mijn laatste post anders moeten formuleren. Ik wilde weten of b2e.exe een onderdeel van jou programma is.

Nee dus. Dat met die rommel op mijn computer wil ik graag geloven want de vorige eigenaar had er Java op staan. Niet zo slim ivm virussen.
--------------------------------
De vorige eigenaar van mijn PC had twee Windows installaties op de PC staan, waarvan er één Windows.0 heet. Die andere heb ik weggegooid. Vandaar die foutmelding.

Eigenlijk ging het mij er om dat hij mijn systeem voor een soort dos aanzag.

O, ja, ik wil ook graag het programma wel af en toe wel eens testen. Ik wil je wel proberen te helpen met de bugs in Windows XP!
 
Er is een update naar Versie 1.1.2!!
@markpc Fijn dat je wilt testen! Als hij jou systeem niet aanzag voor dos zou hij het nog niet doen. Dat merkte ik in mijn Virtuele machine. In Update 1.1.2 zijn alle buggs als het goed is gefixt!
 
Laatst bewerkt:
Ok: Het volgende probleem:

Natuurlijk zou jij nooit een virus gaan maken. Sorry, maar ik had mijn laatste post anders moeten formuleren. Ik wilde weten of b2e.exe een onderdeel van jou programma is.

Even opladen naar virustotal.com? Met name b2e.exe, om er vooral zeker van te zijn dat je geen virus geprogrammeerd hebt, tot nu toe..?..!...
 
Laatst bewerkt:
@TheKnight Ik heb geen virus gemaakt! Waarom zou ik dat doen? b2e.exe heeft niks ermee te maken... Ik ga echt niet zo hard men best doen aan iets om jullie een virus aan te smeren!!

Update: Ik snap er helemaal niks meer van! De nieuwe architectuur zorgt ervoor dat heel veel antivirus systemen denken dat het malware is. Waarom? Ik verander een .exe file handmatig naar .dat. Wat gebeurd er? De antivirus systemen denken dat dit is om de bestanden te camoufleren, want als je daarna Setup.exe start, veranderd die de namen weer naar .exe en krijgen ze weer hun werking, hierna verplaatst Setup de files naar C:\Smart-CMD. Ik heb expres .dat gedaan om te voorkomen dat mensen de .exe files starten voor de Setup, maar als al die antivirus systemen daar zo heftig op reageren dan zal ik in Versie 2.0 dit gaan veranderen.

Hier is virustotal scan van 1.1.2 zip file. Ik weet het, zelfs MBAM zegt nu malware, maar het is het niet. Er zit geen enkele kwaadaardige code in! Alleen antivirus systemen denken dus van wel....

Edit: Ik heb versies met oude architectuur gescand met MBAM en dan geeft hij geen virus. Dus het ligt aan die nieuwe architectuur. Ik zal in update 2.0 er voor zorgen dat dit niet meer als een virus wordt gezien!
 
Laatst bewerkt:
Ok: Het volgende probleem:
Even opladen naar virustotal.com? Met name b2e.exe, om er vooral zeker van te zijn dat je geen virus geprogrammeerd hebt, tot nu toe..?..!...

Ik heb de setup al naar Virustotal gestuurd. Heb ook even op internet gekeken wat dat b2e.exe is. Een virus. Gelukkig heb ik deze al verwijderd.

B2e.exe heeft niets te maken met Smart CMD!

@RoelK dit heb ik van de website afgehaald van jou vorige post.

"Something wrong with b2e.exe ?

Is b2e.exe using too much CPU or memory ? It's probably your file has been infected with a virus. Let try the program named to see if it helps."

Die b2e.exe komt bij mijn alleen tevoorschijn als ik de setup start! Vreemd....
 
@markpc Ik heb nergens in mijn Setup code staan dat hij iets moet met b2e.exe, dus ik denk dat b2e.exe een code heeft om op een Setup te reageren.
 
@markpc Ik heb nergens in mijn Setup code staan dat hij iets moet met b2e.exe, dus ik denk dat b2e.exe een code heeft om op een Setup te reageren.

Kan goed zijn! B2e.exe is waarschijnlijk iets wat al op mijn PC stond en op de setup reageert.

Wat is er in versie 1.1.2 eigenlijk veranderd dat diverse anti virussen het het als een virus aanzien?
Of denken de anti virussen dat er code in zit die misschien gevaarlijk is?
Vast en zeker loos alarm!

Succes met het verbeteren van de bugs!
 
@markpc In Versie 1.1.2 is eigenlijk niks groots veranderd. Op een toevoeging voor Windows XP in setup en veranderen van %homedrive%\Windows naar %systemroot%\. Dat lijkt me niet heel veel! Volgens mij zal hij 1.1.1 ook wel verdacht vinden, want die werkt precies hetzelfde als 1.1.2!

Versie 2.0 komt er heel veel veranderingen, in de gui en in de setup. Alles gaat veranderen in die update! Hij zal nog wel een flinke tijd gaan kosten!

Update: b2e.exe heeft er toch wel iets mee te maken! Het blijkt dat mijn compiler iets toevoegt waardoor b2e.exe wordt aangeroepen. Kijk maar naar deze screenshot van Windows 98 (hij werkt daar niet en geeft foutmelding (heb net Setup gestart)):
b2e.jpg

In 2.0 zal ik ervoor zorgen dat b2e.exe niet meer wordt gebruikt (andere compiler)!

Scan virustotal b2e.exe die ik vond in Temp (meerdere keren). -> b2e.exe lijkt safe (6/47)

Nog een update: b2e.exe is een kopie van Setup.exe! Ga maar naar %temp% en open een map met een random iets met daar achter .tmp en start b2e.exe. Je ziet het! Het is gewoon Setup.exe (hij werkt niet want hij kan de Setup bestanden niet vinden!).
 
Laatst bewerkt:
Dus er zitten wel virussen in!?
Vast en zeker weer false positive...

PS: Ik geef NIEMAND de schuld, maar ik vraag me af hoe je dit heb gemaakt, zodat het als false positive wordt gezien.

Groetjes, WDHBGS
 
Laatst bewerkt:
Ik denk het niet want dit kwam van Malwarebytes Anti-Malware.
 
Het is GEEN virus voor de duizendste keer!!! Het is een false posetief! Ik heb dagen er aan gewerkt en dan ziet MBAM het als een virus en dan is het dat ineens! Het is GEEN virus! Ik ben bezig met Versie 2 en daar wordt het opgelost!!


Ik denk het niet want dit kwam van Malwarebytes Anti-Malware.
Als jij iets naar boven had gelezen dan had je al kunnen zien dat MBAM het als een virus ziet! Vind je soms dat ik me verdacht gedraag? Ik vind dat je niet zomaar kan concluderen dat ik virusjes loop te verspreiden! Ik wil je vriendelijk verzoeken om de volgende keer niet zomaar van dit soort dingen te gaan zeggen. Dat zou jij ook niet leuk vinden na dagen werken!


Dus er zitten wel virussen in!?
Vast en zeker weer false positive...

PS: Ik geef NIEMAND de schuld, maar ik vraag me af hoe je dit heb gemaakt, zodat het als false positive wordt gezien.

Groetjes, WDHBGS
In een post hierboven staat al uitleg waarom ik denk dat het een virus is! Ik hoop dat dit genoeg is...
 
Laatst bewerkt:
Het is GEEN virus voor de duizendste keer!!! Het is een false posetief! Ik heb dagen er aan gewerkt en dan ziet MBAM het als een virus en dan is het dat ineens! Het is GEEN virus! Ik ben bezig met Versie 2 en daar wordt het opgelost!!

Helemaal mee eens! Tuurlijk is het geen virus, maar meerdere anti-virussen denken van wel.

@RoelK ik kan SmartCMD helaas niet meer testen op Windows XP (omdat ik mijn laptop heb geüpgraded naar Windows 7) maar ik zie in je handtekening het volgende:
"Mijn Windows collectie bestaat uit de volgende versies: Windows 1.0, 2.0, 3.1, NT 3.1, NT 4.0, 95, 98, 2000, XP, 7, 8 en bijna 8.1"
Dan zou je hem toch zelf ook wel op XP kunnen testen, nietwaar? ;)
Ik wil hem dan wel op Windows 7 testen in plaats van XP.

Succes met het maken van versie 2, ik kijk er al op uit!
 
Laatst bewerkt:
@markpc Ik heb inderdaad Windows XP zelf, maar het is altijd goed als het op meerdere systemen wordt getest!
 
Versie 2.0.3 werkt alleen als het geïnstalleerd is in C:\Smart-CMD (althans, in Windows 7 Home Premium 64-bit).
 
Versie 2.0.3 werkt alleen als het geïnstalleerd is in C:\Smart-CMD (althans, in Windows 7 Home Premium 64-bit).
Dat is ook zo: Dit wordt nog we verbeterd in volgende builds (dit is niet voor niks DEV)!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan