smart tv en smart foon toevoegen in mijn laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

elaine2

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2006
Berichten
181
Goede morgen,

Sinds kort heb ik een smart tv(Android) van Sony(KDL-50W756C).
Deze werkt perfect via de wifi.

Nu wil ik op mijn laptop(Windows7) deze tv toevoegen in 'mijn apparaten'.
Dat lukt me helaas niet. Graag zou ik met mijn laptop verbinding kunnen maken met de tv, zodat ik het scherm van mijn laptop kan zien via het scherm van de tv.

Datzelfde zou ik ook willen met mijn telefoon(Samsung Galaxy S5 Neo).

Zou dat mogelijk zijn?
 
Ja uiteraard maar het voordeel van een Smart TV is dat je geen Chromecast meer nodig hebt.
Ik weet niet wat je al geprobeerd hebt, staat er niks in de handleiding ?
Het verschilt namelijk per TV op welke wijze je TV verbind met andere devices.
Voorwaarde is wel dat alles in hetzelfde netwerk staat.

En nu wil ik het mezelf niet te makkelijk maken maar ik denk dat je het beste even de ondersteuning van Sony kan bellen. Deze helpen je stap voor stap, lijkt mij voor jou veruit het makkelijkst.

020 658 18 88
 
Laatst bewerkt:
Streamen en afbeeldingen etc delen gaat zo ook wel. Telefoon als ab gebruiken kan ook. Heb ik geen chromecast voor nodig.
Ik wil mijn laptop scherm op mijn tv hebben, zodat ik uitzending gemist bijv. kan kijken. Sony ondersteunt adobe niet.
Ik kan mijn laptop wel aansluiten middels hdmi, maar moet toch ook kunnen via wifi?

Hoe ik bestandjes kan delen via de telefoon en laptop op tv weet ik ook wel......

Beste terrarabo.

Nee, er zit geen echte handleiding bij de tv.
Ja, alles staat in hetzelfde netwerk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Uit mijn eerdere bericht

En nu wil ik het mezelf niet te makkelijk maken maar ik denk dat je het beste even de ondersteuning van Sony kan bellen. Deze helpen je stap voor stap, lijkt mij voor jou veruit het makkelijkst.

020 658 18 88
 
Mijn tv verbind wel, maar ik wil mijn laptop met de tv verbinden, en dat is juist het euvel.
Het gaat in deze niet om bestanden delen.
 
Zoals ik al eerder zei en ik herhaal het nog maar even verschilt dat per merk Smart TV.
Elke fabrikant gebruikt daar andere software voor om te mirroren.
Waarom niet even een belletje zoals ik zei ?
 
Lijkt mij dat je dit (met een W7 computer) niet of slechts met weinig kans aan de praat kunt helpen. Nu heb ik de specificaties niet paraat, maar vlgs. mij ondersteunen alle Sony Bravia varianten MiraCast. In Windows 8.1 en hoger zit MiraCast ondersteuning al ingebouwd, maar dan geldt (nog steeds) dat je pc-/laptophardware MiraCast moet ondersteunen.
hier en hier kun je er meer over lezen.

Toevoegingen:
a. hier staat Wi Di / MiraCast software, vooropgesteld dat je hardware MiraCast ondersteunt.
b. Voor je mobiel: Via het aanzetten van Mirroring in de tv en daarna het opzoeken van de tv via Instellingen -> Screen Mirroring kun je wat je op je scherm hebt op je mobiel laten zien op de tv.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan