SmartFTP

Status
Niet open voor verdere reacties.

theovandenbergh

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2002
In SmartFTP 2.0 krijg ik bij het opstarten steeds een time out error. Na 2 à 3 maal opstarten lukt het dan toch. Ik heb al reeds volledig geuninstalled en daarna terug geïnstalleerd maar het probleem blijft. Kent iemand de oplossing ? Ik heb windows XP sp3.

ik neem aan windows xp sp2 of nie ??? sp3 bestaat volgens mij nog niet,

maar je vraag.
werkt je internet verder wel gewoon ???
want een time out krijg je alleen als hij binnen een bepaalde tijd geen verbinding kan maken. !!!

theovandenbergh zei:
In SmartFTP 2.0 krijg ik bij het opstarten steeds een time out error. Na 2 à 3 maal opstarten lukt het dan toch. Ik heb al reeds volledig geuninstalled en daarna terug geïnstalleerd maar het probleem blijft. Kent iemand de oplossing ? Ik heb windows XP sp3.
xp sp3 zal wel sp2 moeten zijn, kijk eens op www.ftp4all.jheroen.nl daar staat een goeie handleiding bij de informatie van smartftp, misschien dat ergens iets niet goed staat ingesteld. kijk ook eens of je misschien iets moet wijzigen aan je router of modem qua poorten...
waarmee wil je verbinding maken trouwens?

Laatst bewerkt:
Marcel Dekkers zei:
ik neem aan windows xp sp2 of nie ??? sp3 bestaat volgens mij nog niet,

maar je vraag.
werkt je internet verder wel gewoon ???
want een time out krijg je alleen als hij binnen een bepaalde tijd geen verbinding kan maken. !!!

Ja het betreft sp2 hoor.
Mijn internet werkt perfekt.
Die time out error komt dikwijls voor maar niet altijd.

Jheroen zei:
xp sp3 zal wel sp2 moeten zijn, kijk eens op www.ftp4all.jheroen.nl daar staat een goeie handleiding bij de informatie van smartftp, misschien dat ergens iets niet goed staat ingesteld. kijk ook eens of je misschien iets moet wijzigen aan je router of modem qua poorten...
waarmee wil je verbinding maken trouwens?

Ja het betreft sp2. Ik maak verbinding met een server om een site op het internet te plaatsen. Ik maak verbinding met 2 servers. Met beiden heb ik hetzelfde probleem. De oudere versie van SmartFTP gaf geen "time out error" !

theovandenbergh zei:
Heb de laatste versie geïnstalleerd en zal deze eens uittesten. Bedankt.

Ik heb nu geen time out error meer maar ik moet bij het opstarten ongeveer 15 seconden wachten. Is dat normaal ?

theovandenbergh zei:
Ik heb nu geen time out error meer maar ik moet bij het opstarten ongeveer 15 seconden wachten. Is dat normaal ?
je bedoeld als je het programma opstart of wachten nadat je verbinding hebt gemaakt?

dat zal misschien te maken hebben met meerdere acties die het progje moet uitvoeren voordat het klaar is om verbinding te gaan maken; vaak worden progjes steeds ingewikkelder als het gaat om beveiliging etc dus opstarten kan dan ook langer duren

Jheroen zei:
dat zal misschien te maken hebben met meerdere acties die het progje moet uitvoeren voordat het klaar is om verbinding te gaan maken; vaak worden progjes steeds ingewikkelder als het gaat om beveiliging etc dus opstarten kan dan ook langer duren

OK dat zal dan wel de reden zijn want wanneer ik met twee verschillende servers wil opstarten dan krijg ik terug een time out error

Heb je al eens een ander programma (bv. flashfxp.com) geprobeerd?

Ik ftp gewoon in mn windows verkenner. Ftp-serveradres in mn adresbalk inkloppen en de rest wijst zichzelf. Evt kan ik nog met Webdrive een schijfletter aan mn webspace toekennen zodat ik al mn files via rechtsklikken naar mn webspace kan sturen.

Bevalt mij heel best :)

Ook wel gedaan. Maar op een of andere manier zijn toch niet alle opties dan beschikbaar?
Een van mijn host kan ik simpelweg niet bereiken met IE. Ik kom erop, maar zie niets :confused:.

Vertel er eens iets meer over. Groetjes

Wat wil je weten? Het is gewoon een FTP programma. Naar mijn mening een vrij goede.

Geen idee van het bestaan van opties van belang :confused: Ik zit bij @Home en heb geen problemen met deze werkwijze. Lijkt mij dat het ook zou moeten werken met bijv een hostingprovider. Gebruikte voorheen CoreFtp naar volle tevredenheid.

Update:
Met Ws-Ftp had ik nog weleens het probleem van hoofdletters in een bestandsnaam, waar IE en HomeSite dan weer over gingen conflicteren. De werkwijze via verkenner heeft dit probleem tot nu toe steeds getackeld.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan