SmartMediakaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

whittey

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2005
Besturingssysteem
Win11
Hallo, mn zwager heeft een OlympusC300 camera met een SmartMediakaart (SM).
Nu heb ik die kaart uit zn camera gehaald om de fotoos die erop stonden, te kopieeren naar mn pc.
De fotoos zijn verder zonder problemen gekopieerd maar nu wil ik de kaart terugplaatsen in de camera en nu zegt deze de kaart niet te herkennen.
Het enige wat ik vervolgens kan doen is de camera uitschakelen of de kaart te formatteren, wil ik vervolgens de kaart formatteren dan geeft de camera de foutmelding dat deze kaart niet geaccepteerd word, met andere woorden de kaart naar de knoppen:evil: omdat ik deze verder nergens in kan gebruiken.

Een nieuwe kaart halen is er niet bij want ze zijn simpelweg niet meer leverbaar:evil:
Hoe kan ik deze kaart wél weer gebruiksklaar krijgen?

PS: heb de fotoos naar mijn pc met een USB cardreader gekopieerd.

Bertus,
ik begrijp dat de foto's er al af zijn gehaald, dus Smart Recovery heeft geen zin meer. De kaart wordt niet meer door de camera herkend.

mocht je ze nog willen.
De volgende toko heeft gebruikte en gecontroleerde sm kaartjes op voorraad liggen.

http://www.nowthatsit.nl/

Probeer eens die kaart in de cardreader te formateren, misschien dat de camera deze dan wel wil herkennen, op de site van olympus kan ik geen support meer vinden van dit type camera, zelf heb ik nog een oudere type olympus camera met een sm card en heb dit soort problemen gelukkig niet.

En hoe moet ik deze formatteren dan? fat32 of fat16? Ik heb beide nl al uitgeprobeerd en steeds word deze niet herkend.

Ik zal es op die site kijken. dank hiervoor!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan