Smartphone instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanFilarski

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2014
Hallo Allemaal

Ik heb een Smartphone overgenomen van m'n schoonzoon, om alle oude gegevens er uit te halen heb ik op
Fabrieksgegevens gewist
Maar om nu de Smartphone in te richten, vraag hij om:
Het codewoord voor Internet (Is mij bekend)
Maar wat wordt er bedoeld met SSID ?

MVG
Jan Filarski

SSID = draadloze netwerknaam, dus de naam van het draadloze netwerk waar je de smartphone mee wilt verbinden

Tijs.

SSID is de Service Set IDentifier, oftewel, de naam het het WIFI netwerk waarmee je wilt verbinden.

Om het nog anders te zeggen :

je zit thuis, en de smartphone vraagt om de SSID? De code waar íe om vraagt is dezelfde code als die je invoerde toen je eerder je desktop / laptop (?) met je draadloze netwerk verbond. (Toen je net het modem van je provider had gekregen en geïnstalleerd)
Wellicht heb je zoals vele (tien)duizenden voor je, verzuimd om bij de eerste in gebruiksname van het modem, even die code op een stukje papier te schrijven er ergens goed op te bergen.............
Klopt dat? Oké, maar gelukkig heeft je provider je toen ook een brief gestuurd waarin de aanmeldgegevens staan vermeld, incl. je mailadres. Natuurlijk heb je ook die brief goed opgeborgen...............? Moet haast wel, want in die brief staan tevens je 1e (hoofd)mailaccount(naam) + het wachtwoord voor webmail van je provider.

In het geval dat je alle bovenstaande stukken kwijt bent, is er toch nog hoop voor je. Kijk simpelweg op je modem(router) -> achterzijde / onderzijde. Dáár staat de SSID code ook!

Zit je bij je schoonzoon thuis of bij andere mensen? Als ze je voldoende vertrouwen, mag je op hun netwerk 'meelfiten' en geven ze je hun SSID.

Laatst bewerkt:
In het geval dat je alle bovenstaande stukken kwijt bent, is er toch nog hoop voor je. Kijk simpelweg op je modem(router) -> achterzijde / onderzijde. Dáár staat de SSID code ook!

En mocht DAT niet het geval zijn dan kun je het nog terug vinden in de WIFI instellingen in je modem(router) zelf.

Hallo Allemaal

Ik heb een Smartphone: Huawei Ascend G750 overgenomen van m'n zoon.
Als eerste heb ik de fabrieksgegevens opnieuw geinstalleerd en de contacten gewist
Nu heb ik ong. 200 Outlook contactenadressen die al omgezet zijn naar het VCard systeem, en die wil ik op het SD-kaartje wil zetten.
Maar ik weet niet waar en of ze in een directorie moeten staan, en of die directorie een vaste naam heeft enz. enz.

In iedergeval heb ik ze nu in de directorie VCard gezet (op het SD-kaartje) maar de telefoon vraag wel of hij de VCard adressen moet
overzetten maar hij kan ze niet vinden op het kaartje

Dus er is iets fout, maar wat? De instructies geven hierover geen uitsluitsel, zwe zijn te summier.

Wie weet er iets van?
MVG
Jan Filarski :d:d

Je dient eerst de contacten in PC css formaat vanuit Outlook te exporteren, dat doe je door op File > Options te klikken, dan op Advanced drukken en vervolgens in de Export Wizard window kies Export to a file optie en dan Next.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan