Smartphone komt niet op wifi

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mikerwa

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2011
Hallo alllemaal!

Ik heb vandaag een nieuwe telefoon genomen bij m'n abonnement, en ik heb nu een samsung galaxy s2! Alleen heb ik nu het volgende probleem: Ik kom niet op mijn wifi in mijn kamer. Ik heb in mijn kamer een acces-point opgezet, die helemaal prima werkt. Mijn ipod touch doet het erop, m'n laptop en m'n xbox. Mijn ipod touch heeft de volgende instellingen:
Ip:192.168.0.152
Subnet: 255.255.255.0
Router: 192.168.0.1
Dns:62.179.104.196, 213.46.228.196
zoekdomein: SitecomWL341

Op mijn telefoon heb ik de volgende instellingen:

Ip:192.168.0.198
Netmasker: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.0.1
DNS1: 62.179.104.196, 213.46.228.196
DNS2: Heb ik open gelaten

Iemand enig idee wat ik fout doe?

Bij voorbaat dank met de hulp!

Groet, Mike

Hoi,
Waarom heb je de telefooninstellingen niet gewoon op automatisch?
En heb je toevallig je access point op een kanaal hoger dan 8 staan? Sommige smartphones werken daar ook niet lekker mee...

Ik heb gisteravond nog een half uurtje wel er op gekund, maar daarna viel hij weer weg. Nu doet hij het niet meer.

Ik ga het kanaal veranderen, zou mooi zijn als dat werkt.

Ik heb statisch omdat toen ik de acces point maakte, ik aangegeven heb dat hij ip-adressen tussen 150 en 200 moet uitdelen. Bij automatisch geeft hij .112 o.i.d. aan, dat werkte sowieso al niet.

EDIT: kanaal verandert naar 6, werkt nog niet.

Laatst bewerkt:
uhm je hebt een statisch adres binnen de vrij uit te geven addressen? 192.168.0.198. en bij DHCP geeft ie je 112? Weet je zeker dat je acces point geen conflict veroorzaakt met een eventuele router ergens anders?

Als het goed is geeft hij geen conflict nee.. mijn vorige telefoon werkte wel gewoon, en m'n ipod touch ook0
Ik snap er echt niks van, de ene keer werkt het wel, de andere keer weer niet.

Laatst bewerkt:
Beste Mikerwa,

Krijg je een foutmelding? Of anders, waar blijft het toestel op hangen?

Alex
Samsung WebCare
www.samsungworld.nl

Nee ik krijg geen foutmelding. Soms doet hij het gewoon, maar daarna geeft hij in de browser aan: kan de pagina niet laden, omdat hij geen toegang heeft tot het internet via m'n draadloze netwerk.

Heb je de router-instellingen gecontroleerd op het aantal beschikbare WiFi-slots? Dit zou kunnen verklaren waarom je soms wel, en soms niet een verbinding krijgt.

Heb je al geprobeerd of een software update iets uithaalt?

Alex
Samsung WebCare
www.samsungworld.nl

Software is volledig up to date.
Waar zie je het aantal beschikbare slots? Want op het moment van spreken kan ik wel op Wi-Fi en mijn ipod ligt beneden, dus dat zou het wel eens kunnen zijn.

Als het goed is, staat in de handleiding van de router hoe je vanaf je PC verbinding kunt maken met het toestel, en hoe je instellingen kunt aanpassen. Dit kunnen wij niet voor je nagaan.

Alex
Samsung WebCare
www.samsungworld.nl

Ik kan wel in mijn router, die geeft aan dat ik ip adressen tussen de .100 en de .200 moet uitdelen, en op m'n acces point heb ik ingesteld dat het tussen de 150 en .200 kan, dus dat is geen probleem? Of bedoelt u iets anders?

Dat is volgens mij iets anders. Gezien wij geen informatie hebben over routers, kunnen wij dit niet voor jou uitzoeken :confused:.
Zijn er anders andere plekken waar je vaak komt waar een WiFi-netwerk beschikbaar is? Zo ja, heb je daar ook deze storing?

Alex
Samsung WebCare
www.samsungworld.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan