Smartphone met MB en WIFI

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.662
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Ik heb geen Smartphone. Nu lees ik onbeperkt bellen en sms, 3000 MB.
Kun je dan in huis ook WIFI aanzetten ipv die 3000 MB? Dat die de 3000 MB niet verbruikt wordt voor internet. Kun je ook niet beter een tablet nemen met alle smartphone functies? Welke smartphone met camera (groot scherm) Welke tablet (groot scherm)?
 
Je hebt dataverbruik via wifi en bijbehorende providers als Ziggo/KPN e.d.
Andere optie voor dataverbruik is via 4G, 5G, via vele providers.
Dus je moet wifi juist uitzetten (abonnement stoppen) en alles via 4G/5G doen?
 
Begrijp ik niets van.
Ik heb een router met 6G en internet via de kabel en geen glasvezel (pc). Ik heb geen abonnement voor WIFI apart.
 
WiFi werkt via je eigen internetverbinding thuis, en dat gaat niet via je mobiele telefoonprovider. Een abonnement op WiFi bestaat ook niet, omdat het niets meer is dan een protocol om draadloos te kunnen internetten met een accesspoint (vaak router/modem) in je huis, gebruikmakend van je internetverbinding die bij je huis binnenkomt.

Snappie?
 
Die 3000 MB word pas aangesproken als jij buiten het draadloze bereik bent van je ingestelde thuisnetwerk . (of meerdere netwerken, bijvoorbeeld op je werk)
Kun je ook niet beter een tablet nemen met alle smartphone functies? Probeer een tablet eens met 1 hand bij je oor te houden .. er zijn slechts een handjevol tablets waar een simkaart in past, en die zijn niet licht in gewicht .. Grof gezegd: je kunt dus niet mee bellen ! (op die enkeling na)

Welke smartphone met camera (groot scherm) Is er wel een smartphone zónder camera, en wat versta je onder een groot scherm ?

Budget geef je niet, een opzet zie onderstaande link
https://tweakers.net/best-buy-guide/smartphones/beste-goedkope-smartphone

Er zijn genoeg telefoons te verkrijgen, de Mediamarkt heeft er veel om beet te houden, kun je gelijk ook kijken/voelen welke grootte je het beste in de hand (en broek) past !
 
Probeer een tablet eens met 1 hand bij je oor te houden ..
Voor zover ik weet zijn er al helemaal geen tablets die je zodanig kunt buigen dat de microfoon goed voor de mond zit :). Ja ok, eenmalig :).

Mijn eerste iPad was met simkaart, maar daar kon je niet mee bellen; alleen internetten. En dat was nog duur ook. Ik weet niet of dat ondertussen wel kan, maar handig is het niet. Dus een tablet zonder sim die je koppelt aan je telefoon met een hotspot is veel handiger en goedkoper.
 
Bellen met een tablet zou wel moeten kunnen. Tegen je oor houden om te bellen is wel een probleem, maar met bluetooth oortjes kan je prima bellen. Uiteraard is het wel afhankelijk of er een (e-)sim in kan, en anders kan je wel een VOIP-cliënt downloaden, als je dan VOIP gebruikt (wat bijna iedereen wel (onwetend) doet).
 
Terug
Bovenaan Onderaan