Opgelost Smartview

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Snip64

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2025
Goedendag. Vraagje. Ik heb mijn oude smart tv (samsung) aan de buuren gegeven voor hun zoon op de slaapkamer. Nu heb ik helaas die niet " gewist". Ik kan via smartview op mijn telefoon mijn scherm nog casten op die tv. En ik denk dat die ook nog op mijn wifi zit. Kan ik die hiervanuit van mijn wifi halen zodat ik of mijn familieleden niet ( per ongeluk) hun telefoon casten op de tv bij de buren? Ik zat zelf te denken aan het wachtwoord te veranderen van mijn wifi. Alleen ben ik daarna denk dagen bezig om alles opnieuw aan te sluiten op wifi hier in huis. Denk daarbij aan meerdere tv. Deuren. Camera's. Garagedeuren. Rolluiken. temperatuur sensors. Energie gegevens van zonnepanelen enz, enz totaal 54 🙄. En daar zit ik niet op te wachten. Dus is de vraag kan ik op een simpele manier die tv bij de buren verwijderen van mijn netwerk. ?? ( Ip weet ik niet van die tv om zodoende te verwijderen.)

Dank je. Ik zie erg veel nummers van al mijn wifi apparaten. En welke het is ? Ik weet dat niet. Dat is ook het orobleem. Er staat niet bij de oude samsung tv 🙄.

Ja, dat is dan weer knap dom van de ontwikkelaars.
Mogelijk helpt dit artikel.

Eens met RogerS.
Je kan ook je Wifi wachtwoord wijzigen.

Beste en snelste oplossing is in overleg met je buren, de tv resetten naar fabrieksinstellingen.
Denk dat je buren dat wel zullen begrijpen.
Dan ben je direct van het probleem verlost.
Her instellen van de tv is dan niet zoveel moeite meer voor de nieuwe eigenaar.
Jouw huis lijkt wel het huis van de toekomst met zoveel wifi apparaten die verbonden zijn.
Bijna fort knox.

Dank voor de adviesen/ reacties. Het simpelste is vragen om de tv alsnog te resetten.

Dat is eenmalig, maar het makkelijkst is het natuurlijk om even bij de buren op de koffie te gaan :)

Terug
Bovenaan Onderaan