smc draadloos internet

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sorby
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Sorby

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2002
Heb 1pc draaien via de smc router .
Heb via explorer adres http//192.168.2.1 dingen ingesteld bij de router en het werkt.
Bij de andere pc kom ik niet in het menu wat ik krijg via http//192.168.2.1,zegt dat het niks kan vinden .
Dit is een pc van medion MD 8383 XL
Er zit standaard een draadloos internetverbinding op van Medion
Wlan 54Mbit/s Ieee 802.11 g
802.11 b compatibel
Op beide pc's draait XP
Wie kan helpen om me wel in dat menu te krijgen zodat ik die pc ook via de router kan laten draaien

Groet Jop

Hallo,
Het type is :smc 2804wbr v.2
54Mbps Wireless Cable DSL Broadband Router

Ik begrijp dat de Medion draadloos moet.

Volg even deze tips:
DHCP ingeschakeld onder "LAN" in je router? Nee? Inschakelen.
Wlan ingeschakeld onder "Wireless" in je router? Nee?: Inschakelen
ESSID onder subknop "Channel and SSID" zelfde als op Medion? Nee, zelfde naam geven. (Standaard is SMC).
Zenden zowel de router (ook nog onder "Channel and SSID") als de Medion uit op hetzelfde kanaal? Nee? Kanalen gelijk zetten op router en Medion Wlan software. (Kan best zijn dat deze automatisch gepakt wordt door de Medion).
Encryptie onder "WEP" of "WPA" staat aan? Zorgen dat de Medion dezelfde sleutel heeft.
(Laat eerst encryptie maar uit, om pas in te schakelen wanneer alles werkt).
Staat onder "Firewall" -"MAC filter" MAC address Control in je router aan? Ja? Uitzetten.

Bij iedere verandering "Apply" indrukken en wanneer je dit allemaal gedaan hebt uitloggen.

De medion opnieuw opstarten en kijk of de boel nu wel werkt.

Als alles nu werkt kun je aan de beveiliging gaan werken, zoals je WEP of WPA key en MAC Address beveiliging. Maar kijk eerst maar of ie het nu doet. Misschien heb ik nog wat over het hoofd gezien.

Laatst bewerkt:
Ik heb nu verbinding met de router snelheid is 54Mbps
dus er is verbinding.
Maar nu wil ik internetten en dat lukt niet ,moet vast iets instellen maar kan niet vinden wat .
Bij de andere pc kon ik via http//192.168.2.1 in een menu van de router komen op deze pc lukt dat niet .

Dat klopt dat je verbinding hebt. Dat heb je sowieso! Jouw Wlan ziet nl. de verbinding wel, alleen wordt de rest tegengehouden door die instellingen waar ik het over heb.
Denk maar eens aan openbare accesspoints. Die zie je ook (omdat SSID aanstaat) maar kun je ook niet altijd gebruik van maken. Beveiliging heet zoiets.

Je moet de router op de oude comp. configuren, zodat de Medion toestemming krijgt gebruik te maken van de DHCP van de router.

Dus toch even de router instellingen doorlopen. Ik heb nl. dezelfde router.

He Bedankt ik heb beide pc's nu draadloos lopen ,en het internet werkt ok.
Maar nu het volgende volgens de verkoper kan ik nu ook tussen de pc's gaan werken bestanden kopieeren printen ,ja je raad het al weet jij hoe ik dit in moet stellen?? en waar .
Alvast bedankt voor je tips
:thumb:

Tis niet meer nodig ik heb het zelf uitgevogelt met een wizard kun je erg eenvoudig een netwerk op zetten,
ik had de vraag beetje te snel geplaatst geloof ik.
Ieder geval bedankt voor de moeite .

Groet Jop
:thumb: :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan