SMC router werkt niet goed..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Florian97

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2011
Ik heb een probleem met mijn xbox. Ik heb een aansluiting met een LAN kabel in mijn modem/router (SMC), en ik kan op xbox live. Ik kan alles behalve 1 ding en dat is spellen downloaden. Er staan volgens iemand die er verstand van heeft een paar poorten gesloten waardoor niet alle dingen naar mijn IP adres kan gaan. Ik heb alleen weinig verstand van dit soort dingen. Kan iemand mij helpen.

PS: Ik krijg de status code: 807B01F4

Zoek in de router instellingen eens naar de term UPNP en als je deze gevonden hebt, zet deze dan eens op actief in de router. Dan zou hij toestemming moeten geven aan applicaties en of software die gebruik wil maken van bepaalde poorten.

grtjs jjw

Dankjewel. Ik wist onder andere al van iemand anders dat je deze instelling moest veranderen. Maar waar kan ik dat doen?

Gr. Florian

Ik zal de volgende keer de handleiding op zoeken en kijken of ik het vind, dat zal vast wel lukken. Nu kom ik net thuis van werk dus nu eerst rust.
Geef ondertussen even aan welk type je precies hebt?

grtjs jjw

Laatst bewerkt:
Oké het is een SMC 7908VoWBRA, Ik hoop dat je me kan helpen

Laatst bewerkt:
Als ik de handleiding bekijk, staat als je op de router inlogt links in het menu al de benaming UPNP, als je deze aan klikt dan zul je deze waarschijnlijk kunnen aanzetten.
Je benaderd de router door in de internet explore het volgende adres in te tikken, 192.168.2.1 Ik hoop dat je zo een beetje verder komt.

grtjs jjw

Heb je al geprobeerd als naam: admin en als paswoord ook admin?

En je hoeft zeker geen u te zeggen hoor :evil: zo oud ben ik niet en we helpen mekaar hier met veel plezier.

grtjs jjw

Helaas, ik denk dat ik maar met een helpdesk ga bellen misschien kan die erachter komen.

Jaja, ik heb gebeld het was SMCadmin bijna raak. Ik ga nu de instelling veranderen en hopen dat het werkt.

En welk filter hebben zei het dan over?
Als UPNP nu aan staat en het werkt nog niet dan word het voor mij een beetje lastig nog wat te bedenken....:o

grtjs jjw

Nou geen dank, jammer dat we je niet kunnen helpen. Ik moet bekennen, heb nog niet gewerkt met xBox en router, ben niet zo'n spelletjes man. Maar de techniek blijft het zelfde dus had gehoopt dat het wel zo opgelost was.

Wat nu ale de xBox een vast ip adres geeft en in de router dat ip adres volledig toegang geeft tot internet. Of te wel alle poorten open zet voor enkel en alleen dat adres wat je xBox hebt gegeven.

grtjs jjw

hmmm, maar ik moet het per poort doen dus dat zal niet gaan. Ik heb 4 poorten opengezet die volgens xbox live openmoeten, dus ik denk dat dat voldoende is...

Kun je niet portforwarding doen gekoppeld aan 1 ip adres en dan poort van tot en met instellen? De meeste routers ondersteunen deze functie wel.

Let er wel op, het ip adres wat je de xBox geeft mag niet in de dhcp range liggen. Dus het moet een adres hoger zijn als dat de router via dhcp weg geeft.

grtjs jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan