smc router

Status
Niet open voor verdere reacties.

luuk2512

Verenigingslid
Lid geworden
16 jan 2001
Hallo,
Waar vul ik het cc nummer van @home in bij een smc router?
Het gaat hier over de smc 7908 VoWBRA (barricade)

Hallo Luuk,

Ik heb dezelfde router met een andere provider, incl voip.
Alles naar behoren werkend.

Wat bedoel je precies met het cc-nummer?

Paul

Ze hebben hier internet van @home, en dan moet je het CC nummer in de router invoeren als je meerdere pc's hebt
Heb je 1 computer dan vul je dat CC nummer gewoon in als computernaam, en dan heb je internet.

Bvd

De therm "cc-nummer" zegt me helemaal niets, maar ik zal even in mijn eigen router speuren.

In mijn router kom ik niets hierover tegen. Ook niet dat ik ergens een computernaam moest instellen.
Wel een netwerknaam.
Bij @home de volgende info:
Wanneer het een Netgear router betreft, gelieve dit aan te geven in uw vraag. Voor de overige routers kunt u beste contact opnemen met de fabrikant.
Bij SMC dus. Helemaal onderaan de page staat een 0800 nummer.

Ok Paul
In ieder geval bedankt, ik denk dat ze gewoon een andere router moeten hebben die wel samenwerkt met @home.
ps. Dat cc nummer staat als hostname bij de opdracht ipconfig/all

Hallo,
Waar vul ik het cc nummer van @home in bij een smc router?
Het gaat hier over de smc 7908 VoWBRA (barricade)

De computernamen zijn niet meer nodig op het @Home netwerk.
Vul gewoon iets leuks in en zorg dat je je modem een minuut ofzo van de spanning haalt(NOODZAKELIJK!)
Zet vervolgens in je router de optie "clone MAC" uit als je deze aan hebt staan, zorg dat je de instellingen op je router opslaat.

Zet vervolgens je modem aan en je router komt online.

Iceman,
Als ik 1 pc aansluit rechtstreeks op het modem (geen router er tussen), en ik vul een willekeurige computernaam in ipv het CC nummer dan gaat hij het internet niet op.
Ook staat in de gebruiksaanwijzing van @home dat je dat nummer dient in te voeren in je router of pc.
:confused:

Iceman,
Als ik 1 pc aansluit rechtstreeks op het modem (geen router er tussen), en ik vul een willekeurige computernaam in ipv het CC nummer dan gaat hij het internet niet op.
Ook staat in de gebruiksaanwijzing van @home dat je dat nummer dient in te voeren in je router of pc.
:confused:

De gebruiksaanwijzing kan zichzelf helaas niet updaten ;)
Waar het om gaat is het volgende: zodra je een ander apparaat achter het modem aansluit MOET je minstens een minuut de spanning verbreken op het modem.
Anders wordt het nieuwe apparaat niet "gezien" en wordt de verbinding niet doorgegeven.
Het modem registreert namelijk het MAC adres van whatever er zit aangesloten(router dan wel pc danwel laptop).

Iceman,
Dus ik kan het volgende doen:

Stroom van het modem halen
De router verbinden met het modem.
De computers aansluiten op de router.
De stekker van de stroom in de router.
En als laatste stroom op het modem zetten.
Dan zou het moeten werken?

Yes, dat moet helemaal gaan werken.

Let er tevens op dat je beide computer een andere computernaam instelt en geef ook de router een andere "computernaam".

Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan