SMS to the US of A

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Hi!

Als ik een SMS naar een amerikaans nummer stuur, of die persoon stuurt een SMS aan mij dan komen ze niet aan. Het nummer klopt, want bellen lukt. Zowel hij als ik kunnen gewoon "lokaal" SMS-en.

Mijn gegevens:
Provider: KPN
Telefoon: SamSung E730

Misschien een verborgen instelling of?

Ik denk op de snelste manier, bel KPN, misschien met net nummer, land nummer, en het nummer zonder de 0 ?

Tja, maar KPN bellen kost geld en duurt lang :-). Vandaar dat ik het hier probeer. Ik zit al druk te zoeken op de KPN site. Staat wel veel info..

Landcode 01, is in orde want bellen lukt.

Laatst bewerkt:
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het met de service provider te maken heeft.
Je weet wel, dat nummer waar je eigenlijk je SMS naar toestuurt en die voor de distributie zorgt.

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het met de service provider te maken heeft.
Je weet wel, dat nummer waar je eigenlijk je SMS naar toestuurt en die voor de distributie zorgt.

Tja, binnen Nederland, en zelfs Europa, werkt alles vlekkeloos. Maar ik zit momenteel met de KP of N (:D) aan de telefoon .

Lang verhaal kort gezegd: ligt waarschijnlijk aan "de andere kant".

Nee, ik had wel het idee dat ze moeite had gedaan :D.
Ze heeft zelfs nog terug gebeld.

'Bij iedere vraag die ik aan ze heb gesteld, lag het steeds aan de ander hahahaha

Owh, maar dit ging over Hi van KPN. Ik heb nog flinke ruzie met hun InternetPlusBellen afdeling, heel ander (offtopic;)) verhaal :p.

Hoi,

Het ligt er ook aan op wat voor netwerk beide partijen zich bevinden. Dit is me niet duidelijk geworden uit de conversatie. Als de persoon in Amerika zich op een GSM netwerk bevindt, zou SMS mogelijk moeten zijn. Bevindt de persoon zich op een CDMA netwerk (van bijvoorbeeld Verizon Wireless), dan is er voor SMS een interworking contract en gateway nodig tussen KPN en de betreffende amerikaanse operator alvorens uitwisselen van SMS berichten mogelijk is. Kun je iets meer info geven?

Quattro

Nee want ik heb geen idee waar je het over hebt :love: .

Op welk netwerk bevinden beide partijen zich? Ik ga ervan uit dat een persoon zich op het KPN netwerk bevindt. Maar bij welke operator of op welk netwerk zit de Amerikaanse persoon?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan