• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

sms vanuit excel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Via een email bericht kan dat.

Stap 1. verzend je excel blad per email naar een speciale mailbox.
Hoe je dat in het algemeen kunt doen krijg je hier uitgelegd.

Stap 2. Even naar de site van www.gin.nl gaan.
Hier kun je lezen hoe een ontvanger van een sms bericht per email dit op zijn toestel kan aanzetten.*

Als je vervolgens een email stuurt naar 'mobielnummer'@gin.nl zal deze als SMS worden door gezonden. 'mobielnummer moet je dan vervangen door het echte nummer dus bv +31612345678@gin.nl

Even terug naar stap 1, uiteraard wil je niet een heel excelblad naar iemand toe mailen, neem dus in de marco op dat er een leeg blad word gebruikt.
Subject kan gevuld worden met de waarde van een bepaalde cel, ik neem aan dat dat de bedoeling is.

* Voorwaarde is dus dat de gebruiker zelf zijn telefoon activeerd om email te ontvangen anders werkt het niet.
Dit komt omdat de ontvanger de kosten op zich neemt.

Met dit stukje code kun je een email bericht verzenden die dat als SMS aankomt.

Option Explicit

Sub stuuremail()
On Error GoTo stoppen
Dim tekst
tekst = Range("A1")
ActiveWorkbook.SendMail Recipients:="+31612345678@GIN.nl", Subject:=tekst
Exit Sub
stoppen:
MsgBox "Let op, je sms bericht is niet verzonden", vbCritical
End Sub

Tekst uit cel A1 wordt als SMS verzonden.
Ik heb het uitgeprobeerd en het werkt perfect, had zelf eigenlijk niet gedacht dat het zo eenvoudig zou zijn.

N.b. uiteraard is in de macro vermeld nummer niet mij nummer... :)

Laatst bewerkt:
Ik heb het net geprobeerd. Jouw weergave blinkt uit in effectiviteit en eenvoudigheid.
Heel hartelijk dank voor de sublieme oplossing.
Janus:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan