SMS versturen in C#

Status
Niet open voor verdere reacties.

VBMichael

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2010
Heeft er toevallig iemand ervaring met het versturen van een SMS bericht vanuit een C#programma.

Heb al wat gegoogled maar begrijp er niets van op dit moment.

Kan er iemand mij hierbij helpen welke stappen ik juist moet doornemen. Wil wel niet zo een gsm modem kopen dus als het kan via een sms service provider of een ander alternatief. ( sourcecode van een bestaand project is ook welkom! )

Het zal gebruikt worden ( als het werkt natuurlijk ) op een site waarbij klanten zich kunnen abonneren om via sms bepaalde gegevens van op de site op te vragen.

Hier zocht ik ook naar...

Zodra je zelf de oplossing gevond heb, wil je die dan hier svp posten?
Ik zoek namelijk al een tijdje hiernaar:thumb:

Zodra je zelf de oplossing gevond heb, wil je die dan hier svp posten?
Ik zoek namelijk al een tijdje hiernaar:thumb:

Heb je toevallig al iets bruikbaars gevonden om dit te kunnen ontwerpen ?
Ben nu aan het zoeken om toch een gsm modem te gebruiken maar als je de prijzen bekijkt... :confused:

als iemand kan helpen laat iets weten dan...

GSM Modem prijzen vallen relatief mee. Je kunt natuurlijk ook gewoon een oude GSM met een kabel aan je server knopen. Kun je ook SMS mee versturen.

Het grote voordeel van een modem is dat een klant je ook terug kan SMSen op je nummer. Bij de onlinediensten kan dat ook, maar dan moet je een nummer bij hun kopen. De prijzen daarvan zijn weer hoger dan een GSM Modem kopen.

Je kunt zoeken naar een online aanbieder die een web API heeft. Als het goed is zit er een duidelijke handleiding bij. Met wat geluk ook voorbeeld code. Zoiets als dit -> http://www.smshosting.nl/web/nl/sms-gateway-api

GSM Modem prijzen vallen relatief mee. Je kunt natuurlijk ook gewoon een oude GSM met een kabel aan je server knopen. Kun je ook SMS mee versturen.

Het grote voordeel van een modem is dat een klant je ook terug kan SMSen op je nummer. Bij de onlinediensten kan dat ook, maar dan moet je een nummer bij hun kopen. De prijzen daarvan zijn weer hoger dan een GSM Modem kopen.

Je kunt zoeken naar een online aanbieder die een web API heeft. Als het goed is zit er een duidelijke handleiding bij. Met wat geluk ook voorbeeld code. Zoiets als dit -> http://www.smshosting.nl/web/nl/sms-gateway-api

het zou enkel dienen om smsen te versturen, dus ik kan een gewone gsm ook gebruiken ? ook al stuur ik 2000smsen ter zelfder tijd ?

Heb zonet gesprek ghad met iemand van sms hosting. Dat is allemaal wel goed maar DUUR! :(:(

Laatst bewerkt:
2000 tegelijkertijd. Dat lukt je niet met een gsm modem of gsm. Deze kunnen 1 per keer versturen. Met ik geloof een maximum van 100 per minuut.

Maar 2000 klinkt niet meer als hobby gebruik. Dan is het toch al zakelijk. De prijs van die smsjes mag je dan ook wel in je verdienmodel verwerken. En dan zijn die online sms diensten opeens niet meer zo duur.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan