smtp error

Status
Niet open voor verdere reacties.

toonlips

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hallo ik krijg steeds onderstaand bericht terug, als ik naar een xs4all adres met eigen domeinnaam een email verstuur.
De foutcode 550 geeft aan: mijn smtp server houdt uitgaande berichten tegen.
Klopt dit en zoja, wat kan ik daaraan doen?
mvrgr
TLips

This message was created automatically by mail delivery software.

A message that you sent could not be delivered to one or more of its recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:

ictpo@de.....nl
SMTP error from remote mail server after RCPT TO:<ictpo@de........nl>:
host mx04.solcon.nl [212.45.32.238]: 550 Relaying denied

MX04.solcon.nl houdt de e-mail tegen, vanwege anti-spam (waarschijnlijkst) of verkeerde adressering (fout e-mail adres en/of maildomein aangegeven).
Omdat je maildomein van de geadresseerde verbergt weten we niet of MX04.solcon.nl de authoratieve ontvanger van mail voor het domein is waar je naar wilt sturen of alleen een tussenstation (bijvoorbeeld aangewezen door je provider om mail via te versturen).

Tijs.

MX04.solcon.nl houdt de e-mail tegen, vanwege anti-spam (waarschijnlijkst) of verkeerde adressering (fout e-mail adres en/of maildomein aangegeven).
Omdat je maildomein van de geadresseerde verbergt weten we niet of MX04.solcon.nl de authoratieve ontvanger van mail voor het domein is waar je naar wilt sturen of alleen een tussenstation (bijvoorbeeld aangewezen door je provider om mail via te versturen).

Tijs.

Hallo Tijs, de geadresseerde is een adres dat ik aanmaakte bij xs4all.Het is een alias dat mail doorstuurt naar een ander adres, het mijne. Het spamfilter heb ik uitgezet, maar dat gaf geen resultaat.

Ik bedoelde niet je eigen spam-filter, maar die van mx04.solcon.nl

Wat is de rol van mx04.solcon.nl? Is dat de smtp-server van je eigen provider (zoals ingevuld bij het smtp-servergedeelte in Outlook/Outlook Express/Incredimail etc.)?

Ook van belang is welke afzender erop gezet is. Is dat een domein dat niet hoort bij je provider dan kan de mail ook geweigerd worden, maar dat lijkt me hier niet, want het lijkt pas mis te gaan zodra de geadresseerde wordt opgegeven.

Verder: Als het e-mail domein van de geadresseerde (onderdeel van een alias dus, zoals je meldt, het gaat om het deel na de '@') een domein is dat niet behoort bij de maildomeinen van xs4all, dan is het normaal dat je via xs4all die mails niet versturen kunt.

Stuur desnoods extra informatie (welke provider je gebruikte toen je het mailtje verstuurde, welke smtp-server je ingesteld hebt staan, welke afzender je had aangegeven en welke geadresseerde en je Internet ip-adres) even als informatie in een mail mijn kant op. Dat kun je doen door te klikken op mijn naam, en te kiezen voor Stuur E-mail naar dnties.
Deze gegevens worden vertrouwelijk behandeld, natuurlijk.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Om kort samen te vatten: Voor (bijna) elk e-mail adres dat je instelt in je mail-programma moet je de SMTP-server van je provider gebruiken.

smtp

Om kort samen te vatten: Voor (bijna) elk e-mail adres dat je instelt in je mail-programma moet je de SMTP-server van je provider gebruiken.

bedankt; het probleem is opgelost. Blijkt inderdaad de smtp server van de isp te zijn. had ik ook geprobeerd, maar er wordt eerst naar verschillende wachtwoorden gevraagd. Dat is echter alleen in het begin, daarna loopt alles vanzelf.
groet
Tlips

Wel opletten dat wanneer je een laptop of ander mobiel apparaat gebruikt je dus niet meer de mail-server van je provider kunt gebruiken wanneer je op een ander netwerk zit.

smtp

Hallo,
Het probleem is opgelost. smtp heeft nu provider xs4all en pop heeft solcon dit om te voorkomen dat ik steeds dubbele post krijg . Ik moet bij één van de 2 wél het ww intikken, maar dat is het probleem niet.
bedankt voor jullie reactie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan