smtp instellingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

fariel

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hallo,
Hoe stel ik mijn mobiele telefoon in zodat ik als ik niet thuis ben mail (geen gmail/hotmail) kan versturen. Thuis versturen via wifi gaat prima. Het gaat dus om het versturen van mail als wifi thuis uitgeschakeld is en de telefoon via het 3g netwerk op internet zit.
Thuis heb ik internet/mail via caiway en gebruik een pop en smtp instelling van caiway. buiten de deur kan ik via de pop instelling wel de mail ontvangen maar niet meer versturen. Ik heb een mobielabonnement bij tele2. Moet ik de smtp instelling veranderen en zo ja wat wordt dan de instelling? Caiway verwijst mij naar tele2 en tele2 zegt dat ik bij caiway moet zijn. Het alom bekende kastje-muur verhaal. Het betreft een samsung galaxy s plus.
Wie helpt mij aan de juiste instellingen?
Alvast bedankt!

Stel dat je de mail verstuurt via de standaard uitgaande mail-servers van een andere provider (in dit geval Tele2), dan loop je het risico dat het als spam wordt aangemerkt.

Beste zou zijn dat je bij Caiway achterhaalt hoe je vanaf een 'vreemd' netwerk (dus niet-Caiway) mail kunt versturen via mail-servers van Caiway. Dit is dus de situatie als je een mobiele telefoon gebruikt of in het buitenland bent met je pc/laptop of tijdelijk je pc/laptop/mobiel op een wifi netwerk aansluit dat zich (via de Internet-router) niet op het Caiway netwerk bevindt.

Dat ze je doorverwijzen naar Tele2 is een zwakte-bod van de helpdesk Caiway, want deze situatie kan van overal vandaan optreden (UPC, buitenland, Ziggo, Xs4all, KPN, mobiel Internet etc.) Ze kunnen beter je melden hoe dit in het algemeen zou moeten werken.
Meestal komt dat neer op een SMTP-server die bereikbaar is op een andere poort dan de standaard poort (bijv. poort 587), dat je je ook bij het versturen moet aanmelden met je mail-gebruikersnaam + wachtwoord en dat encryptie aan moet staat (TLS of SSL) tegen 'afluisteren'.
Voorbeeld: Gmail doet dat op die manier, waarbij de mail-server smtp.gmail.com op poort 587 bereikbaar is, je je moet aanmelden met je gmail gebruikersnaam + wachtwoord en (zover ik me kan herinneren) ook encryptie moet aanzetten om wat te kunnen verzenden met als afzender je gmail e-mailadres.

Succes,

Tijs.

opgelost

Hallo,
Uiteindelijk heb ik het probleem kunnen oplossen door de vraag voor te leggen bij Asus. Ik kon nl. op de eee pad ook de uitgaande mail niet instellen. Het probleem is opgelost door de uitgaande mail via gmail te versturen. De juiste instellingen kreeg ik van Asus. Caiway en tele2 konden of wilden mij niet verder helpen. De instellingen zijn dan als volgt:

1. Bij gegevens inkomende server de normale gegevens invullen; uw emailadres, wachtwoord en Popadres

2. Bij uitgaande server:
a.smtp.gmail.com
b. poort 587
c. Beveiliging: TLS

3. Het bestaande Gmailadres

4. Het wachtwoord van het Gmailadres
En ik kan nu zowelop mijn samsung als op de eee pad mail ontvangen en versturen.
Een ieder bedankt voor aangedragen oplossingen en misschien heeft iemand wel iets aan mijn oplossing.

Opgelost, maar bij de afzender staat nu altijd het adres van je gmail account

Bovenstaande methode via gmail werkt inderdaad perfect maaaaaar....

Bij alles wat je verzendt vanaf welke mailaccount dan ook, als afzender komt er telkens die van je gmailaccount :(
Of doe ik misschien iets verkeerd?

Iemand een tip om dat op te lossen?

@discodanny: lijkt me normaal. het is dus geen echte 'oplossing' maar wel een manier om altijd mail te kunnen versturen (via een gmail e-mailadres, dus).
Wil je mail versturen onder je 'eigen' e-mailnaam, dan zul je je mail moeten versturen via een mailserver die hoort bij je 'eigen' e-mailnaam.
Zie ook mijn eerdere posting daaromtrent. [Het is niet gegarandeerd dat dat bij elke provider werkt. Zie dat Caiway er bijv. niet aan meedoet. Mijn eigen ADSL-provider (Vodafonevast) doet het bijv. wel, en ook xs4all.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan