SMTP OUT bestaand chello account naar een chello account

Status
Niet open voor verdere reacties.

frisotrip

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2007
Hallo

Ik heb sinds kort exchange op mijn windows server 2003. Nu werkt alles goed, op een ding na.
Ik verzend mijn mail naar anderen met mail.chello.nl. Als ik mail verstuur naar een niet chello mailadres werkt dit goed, maar zodra ik een mail verstuur naar iemand met een @chello.nl mailadres krijg ik een foutmelding die er als volgt uitziet.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:

..............@chello.nl op 15-10-2007 21:10
De organisatie waarnaar dit bericht is verzonden, heeft aangegeven dat de e-mailaccount niet bestaat. Controleer het e-mailadres of neem rechtstreeks contact op met de geadresseerde om na te gaan hoe het e-mailadres luidt.
<sbs-server.sbsserver.local #5.1.1>
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Als ik lokaal mail naar mijn chello account stuur werkt dat wel. Het lijkt er op dat hij dat mailadres van de persoon waar ik een mail heen wil sturen op de server van mij zoekt en niet bij chello. Weet iemand een oplossing voor dit probleem. Of hoe ik exchange moet instellen om via mijn @chello.nl account mail te kunnen versturen zonder dat dit problemen oplevert bij chello.nl accounts buiten mijn netwerk

b.v.d.
Friso

Het probleem is opgelost. Ik moest ergens een vikje aanzetten in exchange die er voor zorgt dat namen die voor @chello.nl staan en niet op de server aanwezig zijn naar de buitenwereld worden verstuurd.

Daarna werkte alles prima
Dank voor het meedenken:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan