smtp server/webmail/wifi

Status
Niet open voor verdere reacties.

dummy_2005

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 jul 2005
Beste helpmij-ers,

Ik woon in het buitenland en kan mijn mail via webmail lezen. Echter, daar webmail een beperkte inbox heeft wil ik mijn mail ontvangen/schrijven in outlook. Middels de documentatie van mijn provider in nederland kan ik mijn mail ophalen vanaf de pop3 server. Echter ik kan helaas geen mail versturen via outlook.

ondanks dat ik de outgoing server juist heb ingesteld......

additional information:
- Ik "deel" momenteel met mijn buren het internet via Wifi.
- ik heb een @home account in nederland

Mijn vraag is:
- wat kan ik doen om toch email te verzenden via outlook
of
- hoe kan ik er achter komen wat de mail server is van mijn buren. helaas kan ik hun niet verstaan want ik spreek hun taal niet ;-)
Ik heb geprobeert in de dos-prompt met netstat echter dan krijg ik alleen een IP address dat me niet echt verder helpt

mvg een dummy op het gebied van computers.

Dat gaat in de meeste gevallen niet.
Om mail te versturen van je betaalde account moet je in de meeste gevallen ingelogt zijn op het netwerk van die account.
Je zou een Gmail account kunnen nemen.
Dan is het wel mogelijk en deze heeft een POP3 ondersteuning.

In principe is dit wel mogelijk maar niet bij alle providers.

Essentieel bij het verzenden van email is dat de smtp server diegene is waarmee je op dat moment verbinding hebt.

Bijv je buurman heeft Versatel(Zon) stel dan de smtp server in op smtp.versatel.nl.

ALS jouw provider dit toestaat werkt het zeker (al vele malen getest).

Het instelling van de smtp server gaat via Extra Email accounts Bewerken/Wijzingen en dan vakje uitgaande mailserver.

Laat even weten of het werkt dan hebben anderen er wellicht ook plezier van.

Suc6

Sorry niet helemaal gelezen dat je buren niet te verstaan zijn.

Kunnen ze je wel een email sturen? aan de tekst na het @ is meestal ook wel te zien met welke provider ze werken.

2e mischien betere keus is de volgende link naar

Shields Up

je ziet dan waarschijnlijk dit
ip***-***-**-**.adsl.versatel.nl

Dus in dit gevasl versatel.

Nogmaals suc6

Bedankt zover voor alle tips, ik heb de link geprobeert echter dan kom ik er nog niet helemaal uit. zal de komende dagen eens verschillende keren proberen en indien ik het opgelost krijg ga ik het zeker hier neer zetten.

misschien komt het ook wel doordat ik de laptopn van mijn werk gebruik wat misschien dingen blokkeert. indien ik mijn vpn gebruik kan ik wel de mail van het werk ophalen.

ga maar eens verder stoeie. :confused:

mvg dummy 2005

Wat krijg je dan te zien? Misschien even hier plaatsen en haal ip adres weg wellicht kunnen we dan verder helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan