SMTP van Gmail gebruiken voor andere accounts

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanveelen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 dec 2009
Hoi,

Als je een Gmail-account hebt, kan je dat aanmaken in een mailprogramma.
De server voor uitgaande mail is dan smtp.gmail.com.

Onlangs beweerde iemand, dat ik die mailserver ook kan gebruiken voor de uitgaande mail van ándere mailaccounts, bijvoorbeeld upcmail. ziggo .... etc.
Dat zou wel handig zijn, want dan ben ik voor de mailafhandeling niet meer afhankelijk van de uitgaande mailserver van mijn eigen provider UPC en kan ik met mijn laptop ook bij anderen die geen upc hebben probleemloos mail verzenden.

Mij is het echter niet gelukt.
Iemand ervaring mee en zo ja, wélke instellingen moet ik dan aanpassen om de smtpserver van gmail wél te kunnen gebruiken voor andere accounts dan die van gmail zelf.

Die iemand was ik..........

Ik heb het zo hier dus ingesteld staan en gebruik het al jaren.

verstuur ermee:

- uiteraard Gmail
- Casema / Ziggo
- en zelfs de mail van mijn eigen domein

Outlook instellingen

# Klik op de knop Meer instellingen... en selecteer het tabblad Server voor uitgaande e-mail.
# Vink het selectievakje naast Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist aan en selecteer Dezelfde instellingen gebruiken als voor inkomende e-mail.
# Klik op het tabblad Geavanceerd en vink het selectievakje naast Voor deze server is een gecodeerde verbinding vereist onder Inkomende e-mail (POP3) aan.
# Vink het selectievakje naast Voor deze server is een gecodeerde verbinding vereist (SSL) onder Uitgaande e-mail (SMTP) aan en voer 587 in het vak naast Uitgaande e-mail (SMTP): in.
# Klik op OK.
# Klik op Accountinstellingen testen Klik op Sluiten nadat het bericht Gefeliciteerd! alle tests zijn voltooid is weergegeven.
# Klik op Volgende en klik vervolgens op Voltooien.

Bij de verificatie uiteraard wel het Gmail Emaildres + wachtwoord gebruiken !

Ja, en dit kan volgens mij dus helemaal niet ..
Want als ik mijn upc-accountgegevens gebruik dat geldt daarvoor in principe niet hetzelfde wachtwoord als voor mijn gmail-account.

Het zou bovendien betekenen dat google zijn mailserver zou lenen om daar ik weet niet wát op te parkeren .....
Kortom: bij mij werkt het niet ....

Want als ik mijn upc-accountgegevens gebruik dat geldt daarvoor in principe niet hetzelfde wachtwoord als voor mijn gmail-account.

Het zou bovendien betekenen dat google zijn mailserver zou lenen om daar ik weet niet wát op te parkeren .....

Niet vervelend bedoeld, maar het werkt hier echt probleemloos en ook al een heel tijdje...

Je moet ook de gegevens van je Gmailaccount gebruiken voor de uitgaande SMTP server, ook al gebruik je voor binnenkomend UPC of Ziggo !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan