Ik heb het idee dat ik iets simpels overzie maar ik kom er niet uit.
Ik kom voor het eerst met XML in aanraking. Ik ben aan het leren met het boek XML de bassis, praktijkgebrichte training van Michiel van Otegem.
Ik ben op hoofdstuk 3, waarin start wordt gemaakt met uitleg van xsd schema en complex types.
daar staan oefeningen bij. Oefening waar ik mee bezig ben :
Een simpel documentje :
en de opdracht is een xsd document wat je er bij moet maken. Die van mij ziet er zo uit :
oef3.xsd :
Daarna staat in het boek : valideer oef3.xml met het schema in oef3.xsd. Als alles goed is, zou het document geldig moeten zijn.
NU MIJN PROBLEEM
Er wordt in het boek wel gezegd dat je met het xsd bestand kunt valideren. Maar nergens vertelt de schrijver HOE je moet valideren.
Heb je er een programma voor nodig? Hoe kom ik dan aan dat programma?
Bij het boek zat geen CD-rom, en allleen een link waar je de listings en oefeningen uitgewerkt kunt downloaden. Dat zijn dus gewoon de codebestanden.
Ik moet dus blijbaar een valideer actie uitvoeren maar ik heb geen idee hoe ik dat moet uitvoeren. En dat staat dus niet uitgelegd.
Ik kom voor het eerst met XML in aanraking. Ik ben aan het leren met het boek XML de bassis, praktijkgebrichte training van Michiel van Otegem.
Ik ben op hoofdstuk 3, waarin start wordt gemaakt met uitleg van xsd schema en complex types.
daar staan oefeningen bij. Oefening waar ik mee bezig ben :
Een simpel documentje :
Code:
Oef3.xml :
<?xml version="1.0"?>
<auto>
<model>Golf</model>
<merk>Volkswagen</merk>
<bouwjaar>2006</bouwjaar>
</auto>
en de opdracht is een xsd document wat je er bij moet maken. Die van mij ziet er zo uit :
oef3.xsd :
Code:
<?xml version="1.0"?>
<xsd:schema xmlns:xsd="http://www.w3.org/2001/XMLSchema">
<xsd:element name="auto" type="autoType" />
<xsd:complexType name="autoType">
<xsd:sequence>
<xsd:element name="model" type="xsd:string" />
<xsd:element name="merk" type="xsd:string" />
<xsd:element name="bouwjaar" type="xsd:string" />
</xsd:sequence>
</xsd:complexType>
</xsd:schema>
Daarna staat in het boek : valideer oef3.xml met het schema in oef3.xsd. Als alles goed is, zou het document geldig moeten zijn.
NU MIJN PROBLEEM
Er wordt in het boek wel gezegd dat je met het xsd bestand kunt valideren. Maar nergens vertelt de schrijver HOE je moet valideren.
Heb je er een programma voor nodig? Hoe kom ik dan aan dat programma?
Bij het boek zat geen CD-rom, en allleen een link waar je de listings en oefeningen uitgewerkt kunt downloaden. Dat zijn dus gewoon de codebestanden.
Ik moet dus blijbaar een valideer actie uitvoeren maar ik heb geen idee hoe ik dat moet uitvoeren. En dat staat dus niet uitgelegd.