Snap niets van .htaccess

Status
Niet open voor verdere reacties.

m.engel

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2003
Hallo,

Ik wil mijn plaatjes graag beschermen tegen hotlinken omdat het mij anders teveel bandbreedte kost. Ik heb met behulp van de htaccess generator op: http://www.htmlbasix.com/disablehotlinking.shtml een htaccess bestandje gemaakt en dit op mijn ftp veranderd van htaccess.txt naar .htaccess.

Het probleem is dat waar ik dat bestandje ook zet dat ik of niet eens meer op mijn hele site kan komen (als ik het bestandje in de hoofdmap plaats), of niet op pagina's kan komen (als ik het bestandje in een submap plaats) of dat ik mijn eigen afbeeldingen niet meer kan zien (als ik het bestandje in de images map zet) Ik heb met de generator de volgende code gemaakt:

RewriteEngine on
RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^$
RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^http://(www\.)?defunhuispagina.com(/)?.*$ [NC]
RewriteRule .*\.(gif|jpg|jpeg|bmp)$ - [F,NC]

Niets lukt en ik snap niet wat ik nu nog eigenlijk fout doe, volgens mij heb ik alles al geprobeerd. Wie kan mij helpen?????

Alvast bedankt!

Groetjes,
Mascha

Ik heb mijn site gehost bij Lycos Webcenter en heb de vraag al eens bij hun voorgelegd. Zij konden mij daar geen antwoord opgeven. Hoe zou ik erachter kunnen komen of ze die rewrite module ondersteunen dan? Als dat dan al niet zo is, zou ik mijn plaatjes dus gewoon niet kunnen beschermen? Ik hoop toch wel dat er 1 of andere oplossing is want ik ben verder toch nog steeds tevreden met mijn host (of zal ik dan toch naar een andere host moeten?)

Hulp is van harte welkom, wie weet me te adviseren??

Wat is hotlinken? Is dat soms dat als iemand een plaatje van jou site wil afhalen met zijn rechtermuisknop op "afbeelding opslaan" klikt? Want daar heb ik wel een scriptje voor...!!! Kijk maar op mijn site: www.petervanbeveren.nl.vg. Moet dit scriptje alleen nog op de achterliggende pagina's plaatsen maar op de startpagina staat 'ie al op.

Gr.

Peter

Lees hieronder het hele stuk script wat ik heb staan in mijn html code
Gr.
Peter

// -->

// Maak een nieuwe functie.

function click()

// Definieer wat er in die functie moet gebeuren.

// event.button verwijst naar de rechtermuisknop.

// alert geeft aan dat er een pop-up box verschijnt. De tekst kunt u zelf aanpassen.

{if (event.button==2) {alert('Sorry, copyright 2004. Met vriendelijke groet, de webmaster.');}

// Functie wordt afgesloten.

// Bij het klikken binnen het document treedt de functie in werking.

}document.onmousedown=click

Lief van je aangeboden Peter maar het script ken ik al. Op mijn site heb ik de gehele kopieer functie uitgeschakeld (er valt niets te kopieren en niets te selecteren ondanks er gerust op de 1 of andere manier die mogelijkheid wel is (neem printscreen bijvoorbeeld) Kijk op mijn site bij de sectie Scripts http://www.defunhuispagina.com voor meer van dat soort dergelijke scripts. Voor mijn sectie animated gifs wil ik wel graag dat bezoekers de mogelijkheid hebben om deze op te kunnen slaan en dus gebruik ik dat script liever niet. Met hotlinking bedoel ik dus dat mensen die een eigen site hebben mijn plaatjes allemaal doorlinken (via mijn url), wat hun dus geen bandbreedte kost maar mij wel. Door een hotlink protectie op je ftp te zetten (door middel van het .htaccess bestandje) kunnen bezoekers wel gebruik maken van mijn plaatjes maar niet meer doorlinken naar mijn url (ze zien op hun site dan niets)

Alleen zou ik nu graag willen weten of ik die mogelijkheid uberhaubt wel heb, want ik heb nu al mijn animated gifs op deluxnetwork.com staan maar deze server is al een aantal dagen offline en heb ik nu helemaal niets. Als ik nu zou weten of hotlink protectie via lycos webcenter mag werken wil ik al mijn plaatjes op mijn betaalde host gaan zetten, maar tot dus ver is er nog geen oplossing bij mij bekend.... Ik hoop snel het verlossende antwoord te mogen krijgen....

Groetjes,
Mascha

Ik heb net bericht gekregen van mijn host (Lycos webcenter) dat de rewrite module niet is ingeladen in hun webserver configuratie (om server belasting te voorkomen). Houd dit dan in dat ik geen .htaccess bestandje op mijn ftp kan zetten en mijn plaatjes niet tegen hotlinken kan beschermen???

Moet je opera 's proberen, kun je alles selectere en copieren :thumb:

Zou je misschien iets duidelijker kunnen zijn? Wat bedoel je nu weer met 'dan moet je opera's proberen' ??

Mja sorry :o

Maar het was meer gericht aan LelyTekkel. Als je met Opera naar je site gaat, kan je gewoon alles copieeren en plekken. Rechtermuisknop werkt ook gewoon.

Andere soorten browser. Je hebt ook Mozilla enz. Die reageren niet op dat soort scripts :)

Aha, dat wist ik niet. Ik had wel van die andere gehoord maar van Opera nog nooit. Elke dag weer wat bijleren da's toch mooi he? Groetjes
Peter

Geplaatst door m.engel
Ik heb net bericht gekregen van mijn host (Lycos webcenter) dat de rewrite module niet is ingeladen in hun webserver configuratie (om server belasting te voorkomen). Houd dit dan in dat ik geen .htaccess bestandje op mijn ftp kan zetten en mijn plaatjes niet tegen hotlinken kan beschermen???

Om maar weer terug te komen op de originele vraag.. :rolleyes:

Nee, bij Lycos kan je geen .htaccess gebruiken.

Hiervoor heb je meestal een echte host nodig, weinig gratis hosts die dit ondersteunen.

:)

Jammer dat Lycos gelijk word geassocieerd met een gratis host. Ik heb een betaalde host via Lycos Webcenter (betaal €11,25 p.m. voor 500mb schijfruimte en 20gb bandbreedte) Het is mij dus nog steeds niet duidelijk of ik nu wel of niet .htaccess kan gebruiken...:confused: Zoals al eerder besproken, werd er gevraagt of de rewrite module wel word ondersteund door de server. Nou, dit is dus niet het geval. Mijn vraag blijft dus echter.. is er een andere manier om dan mijn plaatjes te beschermen via zo'n zelfde soort systeem (dus niet met een niet kopieren/ selecteren script)

Excuus.. meeste mensen die een site bij lycos hosten doen dat gratis ;)

Voor dit bedrag vind ik dat ze deze 'service' wel moeten leveren.

Een andere optie om hotlinking te voorkomen zou ik echter niet weten.

:o

Voor de mensen die het over die javascriptjes hebben:
Hotlinking is het plaatsen van plaatjes op je eigen site of op een forum die niet op je eigen website/host staan.
Door hotlinking tegen te gaan zie je dus op andere websites een rood kruisje terwijl het plaatje wel bestaat.

Ik heb gisteravond via de helpmij.nl chat de vraag ook voorgelegd en heb via iemand een andere .htaccess code gekregen (te vinden op: http://www.aaajeetee.nl/ht.jpg) Deze ga ik straks even uitproberen (ben nu niet thuis) Ik hou jullie op de hoogte :rolleyes:

Ook deze optie werkt met het .htaccess bestand en de Rewrite module..

Dus waarschijnlijk gaat dat ook niet werken :confused:

Inderdaad heb het nu net geprobeerd en de code op verschillende manieren geprobeerd, welke maakt weer niets uit, het werkt nog steeds niet

:confused: Wat nu nog...... :confused:

Ben even naar de helpmij chat...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan