snel blauw scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Slim-Dewi

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2001
Berichten
107
ik heb sindskort een probleem. ik heb XP en nu geeft hij steeds snel blauw scherm en start weer opnieuw op. ik kan niet eens lezen wat de foutmelding is. ik had de laptop na deze blauwe schermen opnieuw geïnstalleer met Vista en toen deed hij het goed, maar vista draaide niet lekker, dus weer XP erop gezet. Toen werkte die weer een tijdje en sinds vandaag geef hij wel blauwe schermen! Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn? want ik word er niet goed van en ik zou ook niet weten wat het zou kunnen zijn. Misschien het geheugen???
 
Dit heet een Blue Screen of Death.

Als je PC op start even op F8 drukken. Dan nog een keer (zodra je in een menu komt) en dan krijg je keuze's. Kies hier de keuze dat te maken heeft met het direct uit schakelen van de computer bij een fout.

Als je de fout dan weer krijgt moet je de melding even overschrijfen en dan hier melden. ( Hoeft niet de hele blauwe scherm te zijn. Alleen de text in de 2e zin en de foutcode onderin)
 
Laatst bewerkt:
Start 's op in de veilige modus(F8) om te kijken of je dan nog een blauw scherm krijgt als dat is gelukt vink je bij systeemeigenschapppen-geavanceerd-opstartinstellingen e.d. de optie "de computer automatisch opnieuw opstarten" uit.
Dan blijft 't blauw scherm staan en kun je de evt. foutcodes aflezen.
 
Start 's op in de veilige modus(F8) om te kijken of je dan nog een blauw scherm krijgt als dat is gelukt vink je bij systeemeigenschapppen-geavanceerd-opstartinstellingen e.d. de optie "de computer automatisch opnieuw opstarten" uit.
Dan blijft 't blauw scherm staan en kun je de evt. foutcodes aflezen.

Of gewoon doen wat ik zei en dan heb je het zelfde effect...
 
Dit is gewoon onzin wat je nu zegt. Het kan ook gewoon zijn dat er iets mis is met de hardware en dan heeft Systeemherstel geen zin.

Wat zeg jij vriend ik had dat ook en heb het via systeemhersten gedaan en het werkte
 
mischien is het beter dat de topic starter ons even laat weten wat de foutcode is, als hij/zij dit scherm nog eens krijgt.....
 
Ja idd wat voor foutmelding jij hebt verschijnlijk de BSOD
 
Wat zeg jij vriend ik had dat ook en heb het via systeemhersten gedaan en het werkte

Ja idd wat voor foutmelding jij hebt verschijnlijk de BSOD

Lees 's goed 'maat'


Er zijn verschillende soorten BSOD's. Volgens mij zijn er al wel ongeveer 10 tot 20 verschillende. (Misschien ook wel meer). En jij hebt er waarschijnlijk slecht's 1 van gehad.

In jou geval werkte een systeemherstel. Dan is het dus geen hardware fout. Is het een hardware fout, dan is het niet op te lossen dan het te laten repareren of het te vervangen. Dus in dat geval kan je het niet repareren met een Herstel.
 
Wat raar zeg.. nu de laptop een paar keer schijfcontrole gedaan. en nu start hij weer goed op, maar hoelang weet ik niet. ik krijg wel een foutmeldingsrapport. de bestanden die worden toegevoegd aan dat rapport komen uit de map: locals~1\Temp
de laptop heeft het altijd goed gedaan met XP erop, maar sindskort geef hij af en toe die BSOD, maar bij Vista had ik daar geen last van, kan ook toeval zijn! zodra ik BSOD weer krijg zal ik het noteren hier en kijken of ik eruit kom via google.
en uiteraard had ik systeemherstel ook gedaan, maar dat hielp bij mij niet.
 
het ligt waarschijnlijk aan de netwerkkaart. als ik de netwerkkabel erin doe na krijg ik na een paar minuten de BSOD:

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Ndis.sys

stop: 0x000000D1

de drivers voor de netwerkkaart komen vanaf de cd dus dat moet goed zijn en het heeft ook altijd gewerkt. kan iemand mij helpen???
 
het is een ASUS laptop. ik weet niet precies welk type moederbord erin zit. Er zit een ASUSTek M6Ne moederbord in, chipset Intel i855PM met een 1.6Mhz processor
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij heb ik hetzelfde probleem gehad (alleen dan met Vista).
Bij mij lag het aan de ontbrekende drivers.
Je moet even zoeken naar "problemen en oplossingen". Volgens mij staat dat bij configuratie scherm :thumb:
Daar kan je meestal de oorzaak vinden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan