Snel downloaden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

nabbel

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2009
Hee,

We hebben net aansluiting op glasvezel gekregen, maar het downloaden gaat niet veel sneller als eerst. Ik haal er gemiddeld denk ik zo'n 100kb/s uit, zou dit niet rond de 800 t/m 1000kb/s moeten liggen? Ik download met bittorent en haal de torrents van *KNIP*. Doe ik zelf nou iets fout of is het gewoon niet anders?

Gr,

nabbel

Laatst bewerkt door een moderator:
De downloadsnelheid is voor een groot deel natuurlijk ook afhankelijk van de tegenpartij. Doe eens een speedtest (www.speedtest.net) en kijk eens wat de snelheid dan is.

Laatst bewerkt:
Re

Heb ik al eens eerder gedaan, maar nog een keer en kom neer op 19,27 Mb/s. Er staat bij dat ik een film 800 Mb kan downloaden in 6 min, een dvd dus in zo'n half uurtje. Maar ik heb redelijk bekende films met behoorlijk wat seeds en haal nog maar 100Mb/s. Maar het licht dus in principe totaal af van de seeds en met een hoop van deze zou ik een behoorlijke snelheid moeten kunnen halen?

Wat voor abonnement heb je dan ? Glasvezel kan van alles zijn. UPC is ook gedeeltelijk glasvezel, maar je abonnement bepaald de snelheid.

Het hangt idd ook af van je abonnement. Ik heb fiber 60 Mb bij UPC en kon downloaden met ca. 58 Mb/s, een bestand van 93 MB in 13 sec.

Torrents ligt totaal aan de Seeder, als er niet genoeg geüpload word gaat je downloadsnelheid niet omhoog. Een sneller abonnement gaat hierbij niet helpen.

Met mijn 60Mbit (UPC) haal ik max. zo'n 7.1 MB/s werkelijke downloadsnelheid via nieuwsgroepen.
800MB zou dan gaan in ~ 113 seconden dus nog net geen 2 minuten.

Overstappen naar nieuwsgroepen in combinatie met een payserver zal je zeker download snelheid opleveren. Heb hier ook UPC 60Mb Fibrepower en haal 48,9Mbps download snelheid daarmee. (dvd binnen in iets van 6 á 7 minuten)

Re

Ben net begonnen met het downloaden van Avatar met flink wat seeds. Haal nou inderdaad rond de 1MB/s. Ik heb glasvezel van kpn bronzen pakket met volgens mij zo'n 30Mb/s downloadsnelheid. Maar hoe gaat dat nieuwsgroepen in z'n werk miesschien is dat wat: Moet ik me aanmelden, zo ja waar en wat kost het?

Hier een duidelijke uitleg nieuwsgroepen;
http://www.binaries4all.nl/beginners/

Zelf gebruik ik Eweka als payserver, betalen via pre-pay methode. Niet betalen geen rompslomp je account wordt dan stop gezet tot je weer betaald hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan