Snel gebruikerwisselen werkt niet meer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

robin_89

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2002
Hallo,

Sinds enige tijd, nu inmiddels ongeveer een weekje, kan ik niet meer snel van gebruiker wisselen op mijn WindowsXP computer.
Als ik de volgende stappen uitvoer:
Start > Configuratiescherm > Gebruikersaccounts > Gebruikersaccounts > De manier waarop gebruikers zich aan- en afmelden wijzigen
Dan zie ik dat er voor Snel van gebruiker wisselen geen vinkje staat. Dus ik dacht: snel opgelost. Vinkje aanzetten en hij zou het moeten doen. Maar niets was minder waar. Als ik het vinkje aanzet en vervolgens de nieuwe instellingen toepas en de venstertjes sluit, kan ik nogsteeds niet snel van gebruiker wisselen!
Als ik dan weer die eerder genoemde stappen uitvoer, zie ik tot mijn verbazing dat hij mijn instellingen heeft genegeerd en er nogsteeds geen vinkje staat voor Snel van gebruiker wisselen.

Heeft iemand een idee hoe ik dit weer kan aanzetten? Het is erg lastig. We gebruiken deze computer met het hele gezin en op deze manier moet eerst iedere keer alles afgesloten worden voordat een ander even z'n email kan checken o.i.d.

Alvast bedankt,
Robin.

doe eens een systeemherstel.

systeem van precies een week geleden teruggezet maar heeft geen zin gehad.. het enige wat anders was was dat sommige games niet meer werkten..

Verkeerd gelezen dus..

Systeem herstel mislukt iedere keer??

Heel even d8 ik dat ie het deed..
Als ik nu klik op andere gebruiker, dan gaat ie wel terug naar het inlogscherm, maar ik kan dan alleen mezelf weer aanmelden? :s Ik kan nu dus alsnog geen andere gebruiker aanmelden..

Waar heb je deze vandaan? Internet site? Hij is nl engels toen ik em in kladblok bekeek.. mss ligt het daar aan? :s

Het register is wereldwijd in het Engels opgezet, daar zal het niet aan liggen..
:)

Misschien

Insufficient memory
For Fast User Switching to work properly, Windows XP must have at least 64 MB of RAM. Although this is a defined minimum, Microsoft states that the system must have at least 120 MB of free RAM or XP will deactivate Fast User Switching. This can especially be a problem if the system shares video memory with main memory. In addition, for Fast User Switching to work properly, the currently logged on user may have to exit a few programs.

http://www.zdnet.com.au/reviews/software/os/0,39023442,20282798,00.htm

:thumb:

Er is genoeg RAM aanwezig. 512 op het mobo en 4x2,5 gig wisselbestand (per schrijf).
Hij heeft het altijd goed gedaan.. tot een aantal dagen geleden :s Ik snap er werkelijk niets van..!

Het is ook geen gemakkelijke opgave om iets van Microsoft te snappen.:o

Heb je dan ook naar de andere opties bij de boven genoemde site bekeken.
Heb je een paar dagen geleden nog iets geïnstaleerd, dat misschien je msgina.dll bestand heeft overgenomen cq corrupt gemaakt ??
Dat kan ook nog het geval zijn omdat je systeem herstel er niets aan doet, want dat is hoofdzakelijk voor de instellingen terug te zetten en blijven aangepaste bestanden en mappen meestal onaangeroerd door systeemherstel. Dus zit het probleem waarschijnlijk niet in je register.. (of doet je systeemherstel soms helemaal niks?)

Er is helaas niet zo heel weinig info te vinden over Fast user switching

Resultaten 1 - 10 van circa 2.560.000 voor fast user switching (0,19 seconden) bij google..

Daar moet verdorie toch wat tussen zitten..

In het ergste geval kan je een repair instal van xp proberen..

Kan iemand hier, met WinXP Pro NL, die hierboven genoemde DLL naar mij sturen (robin DOT vb AT home DOT nl) of hier op het forum te downloaden zetten? :)
Dan probeer ik eens die dll te vernieuwen, mss ligt het inderdaad daar aan? En winlogon.exe? Heeft die er niets mee te maken? :confused:

Check 'ns of de volgende services aan staan:

1) Compatibiliteit voor snelle gebruikerswisseling
2) Terminal Services

Deze services zijn afhankelijk van elkaar.

Je bereikt deze settings als volgt:

Start/uitvoeren/intikken: services.msc <enter>

1)
Rechtsklik op 'Compatibiliteit voor.....' en kies voor eigenschappen. Bij mij staat bij opstarttype: handmatig. Het pad naar de service is: c:\WINDOWS\System32\svchost.exe -k netsvcs.

2)
Rechtsklik op 'Terminal Services' en kies voor eigenschappen. Het opstarttype is: handmatig. Het pad naar de service: c:\WINDOWS\System32\svchost -k DCOMLaunch.

Je moet dus in de eigenschappen-schermpjes de services starten en dan het bovenstaande pad opgeven.

Laatst bewerkt:
Jaaah!

Dank je wel ikself :D (kromme zin ;))
Terminal Services moeten aangezet worden, en nu kon ie daarna ook de gebruikerswisseling-service aanzetten :D nu werkt het weer zoals het moest werken!! :D

Nogmaals bedankt :D

Robin.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan