Snel Keypad maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

EdjeCageman

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2011
Zoals de titel al zegt. Ik wil graag snel een keypad (numeriek 1 t/m 9) in elkaar kunnen zetten.
Is dit simpel aan te maken in C#?
Of moet ik gwn alle knoppen apart aan maken? Lijkt me nogal inefficiënt...:p
Op mijn grootste vriend (Google) kan ik er helemaal nix over vinden, vindt ik ook vreemd:S

Dus als iemand er een snelle simpele oplossing voor heeft, hoor ik het graag:thumb:

Wat wil je precies? In de tijd dat je een post maakt heb je zo 9 buttons op een form gezet met een (hele) simpele method:

Code:
private void ShowButtonValue(Button button)
{
    MessageBox.Show(button.Text);
}

dit werkt als je dus op de buttons alleen de '1' of '8' etc hebt staan

Zo heb ik het nu ook gedaan, maar vroeg me af of er een makkelijkere manier was dan al die knoppen los te programmeren, lijkt me een beetje omslachtig en er moet een makkelijkere manier zijn lijkt mij, voor de volgende keer als ik het nog een x moet doen dus:p

en wat ik precies wil, nou dit:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/62/Phone_keypad_layout,_grayscale.png

een keypad...maar dan alleen nummeriek 1 t/m 9 dus excl * en #

Dus iemand een tip

je kunt gewoon 1 click event maken en dat alle buttons deze gebruiken

Code:
private void digitClick(object sender, EventArgs e)
{
    string text = ((Button) sender).Text;

MessageBox.Show(text);
}

Die had ik ook al:P 't gaat ook niet over de actie die de knoppen heeft, maar de opbouw van de knoppen...

Oke, dan begrijp ik zeker niet wat zoveel moeite zou kosten :P
De knoppen zelf maken? :P

ik weet ongeveer waar je naartoe wilt.
Het is normaal gezien wel mogelijk, (denk ik toch :p).
ben momenteel niet thuis, maar dit zou denk ik moeten werken, dit is geschreven uit losse hand, dus er kunnen mss wel wat syntax foutjes inzitten.
Of er zal mss nog iets bijgevoegt moeten worden.
Dit heb ik gedaan met textbox.

Wat Bloodshed zegt, je kan ze beter zelf slepen/maken :p

Code:
Code:
           TextBox b = new TextBox();
            this.Controls.Add(this.b); 
            for (int i = 0; i < 10; i++)
            {
                b.Name = i + "TextBox";
                b.Location = new System.Drawing.Point(10 * i, 10 * i);
                b.Size = new System.Drawing.Size(100, 20);
                b.TabIndex = 1;
            }

Met vriendelijke groetjes, Jim

Laatst bewerkt:
Ik begrijp niet zo goed waarom het inefficiënt zou zijn om 10 knopjes te maken die nooit veranderen...

Maak 1 knopje zoals je hem wilt en CTRL C / V tot je er 10 hebt, deze zijn dan allemaal hetzelfde, alleen even de text wijzigen. Dit alles 1 minuutje werk.

Na ja, 't zijn nu 10 knoppen, dat is niet inefficiënt, maar dadelijk heb ik er nog veel meer nodig, dus dan wordt 't wel inefficiënt om gwn >50 knoppen te ctrl v-en en te wijzigen. Drm wou ik gwn een makkelijkere manier vinden.

@jimowns, ik ga dadelijk eens aan de slag ermee, ziet er wel goed uit ff snel uit m'n hoofd:) ik ga dadelijk eens kijken. Dank je:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan