• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Snel nummers afvinken dmv userform

Status
Niet open voor verdere reacties.

sparerib

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2009
Berichten
126
Beste,

Voor mijn stageopdracht heb Ik heb de checkouts van een hotel van 534 kamers onder me en we dienen per fax elk half uur een update te geven van de kamers die al uitgecheckt zijn.
Eerst wordt er geschreven en dan gefaxt en vervolgens door de andere afdeling in Excel uitgewerkt. Elk half uur opnieuw.
Dit neemt veel tijd in beslag en het is aan mij om dit proces te versnellen.

Ik heb nu snel een voorbeeld gemaakt van een excel blad met 2 knoppen die ik ga gebruiken.
Hier worden later nog ander knoppen aan toegevoegd, maar die zijn op dit moment niet zo heel erg van plan.

De belangrijkste vraag die ik heb, is het userform dat ik heb ontworpen, ik wil graag dat als ik bijvoorbeeld nummer 82 invoer en dan op Insert duw, dat hij dan meteen in de kolom achter het getal 82 een Kruisje zet, zodat we weten dat deze kamer is uitgecheckt.

Indien dit niet mogelijk is, of als er wellicht een nog snellere en efficiëntere manier bestaat, hoor ik dit graag!

Alvast bedankt,,
 
Laatst bewerkt:
Deze code achter de knop van je userform doet dat, denk ik toch:

Code:
Private Sub insertbutton_Click()
  Range(Sheets("Blad1").Range("B1:H41").Find(roomtextbox).Address).Offset(, 1) = "X"
  roomtextbox = ""
  roomtextbox.SetFocus
End Sub
 
Laatst bewerkt:
De formule werkt perfect,
Ik heb echter nu een bestand gemaakt met de complete eerste lijst.
Dit zijn 300+ nummers.
Als ik bijvoorbeeld 1 invoer, dan werkt dit perfect, bij 43 bijvoorbeeld ook.
Echter als ik 238 invoer dan gaat hij moeilijk doen met een debugger.

Ik heb al geprobeerd om de cellen te veranderen en een groter bereik te maken, ik weet echter niet waarom hij de grotere getallen niet pakt, 99 doet het bijvoorbeeld ook niet.
Als ik bijvoorbeeld 6 invoer, dan springt hij over naar 169.
Waarom doet de formule het in het eerste bestand wel, maar in het nieuwe werkt hij niet?
Komt dit doordat ik een grotere lijst met kamers heb?

Alle getallen vallen wel binnen de range, dus ik vind dit een beetje vreemd.

Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Probeer eens met deze kleine aanpassing:
Code:
Find(txtkamer,[COLOR="#FF0000"] , xlValues, xlWhole[/COLOR]).Address).Offset(, 1) = "X"
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan