Snel opstarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

winnie de pooh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 okt 2004
Ik heb in een bericht gelezen hier op helpmij.nl ( kan hem niet meer vinden met de zoekfunctie ) hoe iemand zijn pc heel snel kon laten opstarten.

Zeg maar binnen 20 sec of zo. En laats zag ik in een bericht van XP_PC 14 sec! toch?:rolleyes: .

Wioe heeft wat tips om mijn pc snel te laten opstarten?

alvast bedankt! :thumb:

Geplaatst door crash
Je PC in slaapstand schakelen.
http://www.breekpunt.nl/tip.asp?id=571

Deze had ik idd ook al aanstaan. :D. Ik ga nu even het bericht van Guus toepassen. Nog bedankt.:cool:. Ben niet zo'n goede zoeker:o

EDIT: ik heb het gedownload. Ik zie op me bureaublad alleen het instalatie icoontje staan!. Klopt dat? Het zal wel ik ga het even proberen. :D

EDIT: Ahhhhhhhhhh. 1.39 :8-0:. Das wel lang Hmm doe ik iets fout? nog meer tips? Trouwens onde rhet knopje systeem dat is mijn nieuwe pc die woensdag klaar is:D. heb nu een P3 met 320 Mb is het dan normaal dat ie er zo lang over doet?

Laatst bewerkt:
Hmm k heb wel Win Xp op deze 'oude' PC. Maar goed als ik woensdag me nieuwe heb dan zal ik het eens uitproberen.

Nog bedankt voor de antwoorden:thumb: :D

Geplaatst door winnie de pooh

Zeg maar binnen 20 sec of zo. En laats zag ik in een bericht van XP_PC 14 sec! toch?:rolleyes: .

Problemen mee ;)?

Met mijn nieuwe PC haal ik dat helaas niet omdat mijn bios nogal sloom zijn POST doorratelt (alleen dat kost al 10 sec).
Maar dat doet niets af aan de snelheid van Windows.

Mijn truuk:
Eerst XP
Dan XP SP II
Geen zware programma's laten starten (denk aan zware AV/FW)
Niet teveel programma's laten starten; indien toch; kleintjes.

Beetje defraggen op zijn tijd (standaard Windows defrag, veilige modus) wil ook wel helpen.

Houd je systeem schoon van temp. bestanden en zorg dat je vrije schuifruimte overhoudt op alle stations (minmaal 1 GB).

Laat je wisselbestand op een andere partitie, cq, fysieke schijf staan.

haha nee geen problemen mee. Juist jaloers!

Met mijn nieuwe PC zal ik het proberen alvast bedankt.

Maar ja wat zijn overbodige programma's? msconfig. er staan veel dingen bij waarvan ik niet weet wat het is?

HOI POOBHEER

Geplaatst door winnie de pooh
Nog bedankt Crash!:thumb:

Als je nou twijfelt beermans, geef dan een gil. Dan kunnen wij er nog wat specifieker voor je induiken ;).

Haha nou dat hoeft niet mijn nieuwe pc doet er ongeveer 35 seconden over. Vindt ik wel gaan. :D

opstarten

Mijn pc _xp doet er 1.35 over het is geen nieuwe maar ik was er al tevreden over, maar ik begrijp uit jullie berichtgeving dat het toch nog sneller kan, ik heb dacht ik wel zo veel mogelijk uitgeschakeld.
zal eens kijken wat iknog kan doen.

wordt het een competitie.....?

dat is wat je bedoel

Sneller opstarten

Sneller opstarten willen we allemaal. Met een kleine aanpassing in het register is het mogelijk.
Windows kan namelijk opstartbestanden defragmenteren en in een optimale volgorde op de vaste Schijf zetten.
Deze optie is niet op elke computer ingeschakeld dus kijk even na.
Kies start, uitvoeren en typ Regedit. Open de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\MICROSOFT\Dfrg\BootOptimizeFunction.
In het rechtervenster klik u met de rechtermuisknop op Enable en kiest u Wijzigen. Typ Y in het vak waardegegevens. Tot slot kiest u bestand ,afsluiten en start u windows opnieuw op.
De wijziging is nu van kracht.

opstarten

Heb ik gedaan , hij stond er al, maar ik ben er nog niet helemaal te vreden over

Mappen sneller openen

Windows is een intelligent besturingssysteem dat met u `meedenkt`.
Dat staat echter nog niet garant voor een snel werkend systeem neem
Nu het openen van mappen. Vaak wordt de mapinhoud niet direct getoond,
Omdat de inhoud eerst wordt geanalyseerd. Kost onnodig veel tijd.
Via het register brengt u hier verandering in. We beginnen met mappen
Met videobestanden. Deze worden doorgaans traag geopend.
Open de register-editor Start, uitvoeren, en typ Regedit En zoek de sleutel.
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}.
Klik erop met rechts, kies Naam wijzigen en plaats een Minteken ( - ) voor de sleutel zo dus
-{87D , zodat deze inactief wordt. Wilt u ook niet meer dat een voorproefje van een
Geselecteerde film wordt getoond, dan opent u de sleutels
HKEY_CLASSES_ROOT\avi\shellEx,
HKEY_CLASSES_ROOT\mpg\shellEx,
HKEY_CLASSES_ROOT\mpe\shellEx,
HKEY_CLASSES_ROOT\mpeg\shellEx
Klik op elke sleutel met de rechter muis knop,kies Naam wijzigen en plaats wederom
Een minteken voor de sleutels.
Ook gedeelde netwerkmappen worden niet altijd snel geopend.
Dat komt omdat windows op zoek gaat naar het item geplande taken op de
Benaderde netwerkcomputer. Niet nodig ! Navigeer naar de sleutel
HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\windows\currentversion\Explorer\RemoteComputer\NameSpace\{D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF} Klik hierop met rechts, kies Naam wijzigen en plaats een minteken voor de sleutel. Tot slot verlaat u het register
Via bestand sluiten. U opent mappen voortaan een stuk sneller.
Veel plezier.

Re: opstarten

Sneller internet

Windows XP heeft de neiging twintig procent van de beschikbare bandbreedte van uw
Breedband internetverbinding voor zichzelf te houden. Met deze tip kunt u de snelheid van uw verbinding verhogen.
Ga eerst naar START,Uitvoeren en typ gpedit.msc klik op Beheersjablonen, netwerk en Qos pakketplanner.
Dubbelklik nu in het rechter schermdeel op de optie De reserveerbare bandbreedte beperken. Kies Ingeschakeld
En stel de waarde in op 0 klik op OK en sluit groepsbeleid. Herstart voor de zekerheid uw systeem.
De truc werkt alleen bij Windows XP professional.

Sneller Verkennen

Als u gebruik maakt van het NTFS - bestandssysteem houdt windows bij wanneer een map voor het laatst is geopend.
Goed en wel,
maar dit neemt systeembronnen in beslag en zorgt voor vertraging bij het verkennen van mappen via de windows verkenner.
Schakel deze registratie doorom uit.
Klik op start, uitvoeren en typ Regedit, waarna u op zoek gaat naar de sleutel
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\currentcontrolset\control\filesystem
In het rechtervenster op NtfsDisabeleLastAccesUpdate en kiest u wijzigen.
Is de waarde nog niet aanwezig, dan maakt u deze aan via Bewerken, Nieuwe DWORD-waarde.
Typ een 1 in het vak waardegegevens klik op OK en sluit het register af via bestand sluiten.
Start windows opnieuw. Verkenner verloopt nu een stuk vlotter.
Succes .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan