• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Snel scrollen in excel 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

znight

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2010
Mensen,

Op het werk gebruik ik Excel 2003 en moet ik een analyse maken.

Hiervoor moet ik vaak een formule maken welke per regel geldt. Deze moet ik vervolgens 32000 regels naar onder "kopieeren" met dat zwartje kruisje rechtsonder in een kolom.

Nu is mijn vraag of dit niet misschien sneller kan. Ik begin nu bij regel 1, en dan met de muis naar onder toe, maar dit duurt al snel 40 a 50 seconden. En dat duurt te lang als je het vaak per dag moet doen:P

Weet iemand of er een functie in excel o.i.d. zit waarmee je snel een formule in regel 1 t/m 32000 kunt zetten?

Groetjes,
Daan

Als er in de kolom naast de formule al gegevens staan dan op dat dubbel klikken op het zwarte kruisje. Kopieert door naar onderen tot de eerste lege rij.

Ron

Dat zwarte plusje, heet de vulgreep. Het kopieert de formule door tot aan de eerste lege cel in de aangrenzende kolom links van de actieve cel.
Een andere mogelijkheid is om het naamvak te gebruiken. Dat is het witte gedeelte boven cel A1. Je ziet daar het adres staan van de actieve cel. Tik in het naamvak D2:D32000 en geef een enter (mits de formule in cel D2 staat). Druk daarna op functietoets F2 (of klik in de formulebalk) en geef een Ctrl+enter.
Met een enter voer je data door in de actieve cel;
Met ctrl+enter voer je data door in alle geselecteerde cellen
Met ctrl+shift+enter voer je een matrixformule in.

Een andere optie is via Ctrl+G (Bewerken > Ga naar). Werkt hetzelfde als het naamvak.

Groeten,
Richard

Als er in de kolom naast de formule al gegevens staan dan op dat dubbel klikken op het zwarte kruisje. Kopieert door naar onderen tot de eerste lege rij.

Ron

Bedankt. Dit werkt inderdaad precies zoals ik het wil hebben. En ook nog heel makkelijk ook:)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan