• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Snel selecteren uit een validatielijst

• Onderwerp starter Onderwerp starter Nicu
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nicu

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2012
Is het mogelijk om uit een lijst te selecteren als ik maar een paar letters intik? Ik heb een hele lange lijst met namen en als ik dan helemaal naar beneden moet scrollen in mijn dropdown lijst, dan is dat nog flink zoeken. Hoe zou ik dit kunnen veranderen?

Ook vroeg ik me af of het mogelijk is om een "lerende scrollijst te kunnen maken. Ik weet dat dit in access mogelijk is, elke keer als ik in een veld met scrolmogelijkheid iets invul dan wordt dat automatisch toegevoegd in de scrollijst. Kan dit in excel ook?

Groet,

Josh

Test het maar eens.

Bijlagen

Ontzettend cool Harry, bedankt! Dit was precies wat ik nodig had :thumb:

Groet,

Josh

Ik heb het goed kunnen overzetten naar mijn eigen document, loop alleen tegen 1 probleem aan. Als ik de sheet beveilig en ik selecteer dan het veld met het scrolmenu en vul dan een letter in, dan kan ik niet gelijk op het pijltje klikken met het de lijst namen. Ik moet dan eerst op een ander veld klikken en kan daarna op het pijltje klikken. Ik heb dit ook getest met jouw voorbeeldsheet en hier precies hetzelfde probleem als ik de beveiliging erop gooi. Als de beveiliging eraf is kan ik wel een letter invullen en gelijk op het pijltje klikken. Is hier nog wat aan te doen? Heb de beveiliging wel echt nodig.

Vink 'Objecten bewerken' aan.

Sorry heb nog een flink probleem. Ik heb voor 1 blad alleen de gegevensvalidatie nodig die Harry weer heeft gegeven in het voorbeeld, dit werkt goed. Ik selecteer het vak "naam" (zie bijlage) tik 1 letter en krijg de bij de letterhorende namen. Ik geef het document een wachtwoord en vink "objecten bewerken" aan. Daarna beveilig ik het document nog om te delen, zodat andere gebruikers er tegelijkertijd aan kunnen werken. De scrollijst met namen is nu nog steeds zichtbaar en werkt prima. Nu sla ik het bestand op en sluit ik het af, bij het opnieuw opstarten van het bestand probeer ik weer hetzelfde toen en tik gelijk weer een letter in bij het namen vak, nu kan ik echter de lijst niet meer openen. De enige manier om hem weer werkend te krijgen is om bij gegevensvalidatie op lijst te klikken, daarna anuleren en dan kan ik de lijst weer open klappen.
Wat heb ik fout gedaan?

Heb je de code overgenomen uit ThisWorkbook?

Ik had dat in eerste instantie niet gedaan omdat bij dit formulier geen extra namen ingevuld moet worden en dus alleen maar uit de lijst geklikt moet worden, maar ook nu blijf ik hetzelfde probleem houden. Heb nu de bijlage wel bijgevoegd ;-)

Bijlagen

Als ik het orginele bestand van Harry beveilig en opsla, krijg ik bij opnieuw start een "fout 1004". Wat is hier dan mis mee?

Test het zo maar eens.
Het blad is beveiligd zonder wachtwoord.

Bijlagen

Als ik de gedeelde map van dit bestand ook beveilig en daarna afsluit krijg ik bij opnieuw opstarten een fout 1004 : Methode Unprotect van klasse worksheet is mislukt
Ook loop hierna weer tegen hetzelfde probleem aan, kan de lijst niet meer openen.

Gedeelde bestanden en macro's lopen niet vlekkeloos.
Verdiep je daar eerst eens in met bhv Google.

Als dat het probleem is, dan moet ik dit maar opgeven. Dan leiden er andere wegen naar Rome, bedankt voor de moeite.....

Niet te snel de moed opgeven.

Even Google raadplegen kan geen kwaad natuurlijk.
Misschien kan die beveiliging er ook wel af (geen idee van).

op een andere manier is het gelukkig ook gelukt, bedankt Harry

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan