• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

snel toevoegen in excelbestand...

Status
Niet open voor verdere reacties.

vis ta

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
Berichten
3.253
Ik zoek een macro te maken die de tekst/waarde in de cel G14 kopieert naar de eerst gevonden lege cel van kolom A, bijvoorbeeld A28 als cellen A1 tot en met A27 gevuld zijn met tekst of waarden.

De code zou vervolgens in de respectievelijke cel in kolom B een waarde 0 moeten invullen, dus zodat er 0 staat in bijvoorbeeld B28 waarmee het rekenblad kan verder rekenen.

Vervolgens kan het rekenblad de waarde in cel G14 verwijderen.

Maar ik heb geen idee hoe ik die code kan maken :confused:
Hoe zoek ik naar de eerste lege cel en vind ik de respectievelijke cel B? Hoe zet je dan zoiets in een code?
 
Ik zoek een macro te maken die de tekst/waarde in de cel G14 kopieert naar de eerst gevonden lege cel van kolom A, bijvoorbeeld A28 als cellen A1 tot en met A27 gevuld zijn met tekst of waarden.

De code zou vervolgens in de respectievelijke cel in kolom B een waarde 0 moeten invullen, dus zodat er 0 staat in bijvoorbeeld B28 waarmee het rekenblad kan verder rekenen.

Vervolgens kan het rekenblad de waarde in cel G14 verwijderen.

Maar ik heb geen idee hoe ik die code kan maken :confused:
Hoe zoek ik naar de eerste lege cel en vind ik de respectievelijke cel B? Hoe zet je dan zoiets in een code?

Code:
Sub WaardeOverzetten()
Range("A1").End(xlDown).Offset(1, 1).Value = 0
Range("A1").End(xlDown).Offset(1, 0).Value = Range("G14").Value
Range("G14").Value = ""
End Sub

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan