Snel wissen van bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Colombe

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2001
Ik probeer momenteel mijn pc opnieuw te ordenen. Daartoe moet ik bestanden verplaatsen en wissen. Mappen die veel bestanden bevatten duren een eeuwigheid.
Ik heb de trial versie van "Fast Folder Eraser" geprobeerd, maar die wist geen enkel bestand. Dat lijkt niet te werken.
Is er nog andere software die deze processen sneller uitvoert?

Ik ontdek net dat als ik de gewiste bestanden niet naar de prullenbak stuur, het wissen veel sneller gaat. Nu nog iets snels voor verplaatsen.

Dit heeft de reactie van M4RCO gekruist. Ik ga Fastcopy eens proberen.

Laatst bewerkt:
Topic opgeschoond, on-line blijven a.u.b.!
TS:
Daartoe moet ik bestanden verplaatsen en wissen
Kun je ze niet gewoon wissen i.pv. verplaatsen én wissen?
Shift + Del en evt. Enter en ze zijn weg, althans niet meer zichtbaar.
Wil je echt bestanden overschrijven dan is Eraser (gratis) een goede keuze.
Afhankelijk van welke methode/algorithms je gebruikt kan het idd een poosje duren.

Laatst bewerkt:
FastCopy heeft ook de mogelijkheid om bestanden te overschrijven en wissen (de Wipe & Delete functie). In de opties kun je nog een extra algoritme kiezen (NSA). Dit gaat zoals gezegd ten koste van de snelheid.

Het probleem wat ik nu zie met FastCopy is dat je blijkbaar alleen maar met mappen kunt werken, en niet met individuele bestanden.

;) Beste voor zoiets is ook gratis programmaatje ''Disk Wipe '' vele malen sneller dan Fast Copy en Eraser en kan je alle kanten mee :thumb:

P.S. Een paar eigenschappen zijn -> Disk Wipe is uitgebracht als Freeware onder EULA Licence. Disk Wipe is gratis voor persoonlijk of commercieel gebruik, zonder enige beperkingen.

Maakt schoon permanent af gevoelige gegevens op partities en schijfvolumes.

Draagbaar, geen installatie nodig!

Maakt gebruik van verschillende geavanceerde schoonmaak algoritmen(Dod 5220-22.M, US. army,Peter Guttman) om gegevens veilig te wissen.

Ondersteunt alle populaire windows schoont systematiek, NTFS, Fat32 enz.
Werkt met USB-sticks, SD-kaarten en andere draagbare geheugenapparaten enz..enz..

Laatst bewerkt:
Ik heb Fastcopy helaas niet aan de praat gekregen. Dus toch gewoon maar alles gedaan met TotalCommander.
Bedankt toch voor jullie reacties

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan